۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۴۹

مدیرامور آب وفاضلاب ریگان خبر داد؛

آبیاری نخلستانها با آب شرب/متخلفان با برخورد قانونی مواجه می شوند

آبیاری نخلستانها با آب شرب/متخلفان با برخورد قانونی مواجه می شوند

کرمان - مدیرامور آب وفاضلاب ریگان با اشاره به عدم بارش باران طی سال جاری در ریگان گفت: با وجود خشکسالی اما برخی افراد باغ های خود را با آب شرب آبیاری می کنند.

حسین پیدایش در گفتگو با مهر اظهارداشت: در سال جاری شاهد عدم بارش باران در شهرستان بوده ایم این در حالی است که میزان بارندگی در ریگان به شدت از سایر نقاط کرمان کمتر است با این وجود چون مردم در زمینه کشاورزی فعال هستند بخش قابل توجهی از آبهای موجود در بخش کشاورزی و دامداری مصرف می شود که از کشاورزان در خواست داریم باغ های خود را به روشهای آبیاری مکانیزه مجهز کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشاورزان هم آب های شرب را برای آبیاری باغها استفاده می کنند که با توجه به گزارشهایی که در یافت کرده ایم طرح بازرسی را در دستور کار خود قرار دادیم که نتیجه اش شناسایی برخی از مشترکان بود که در اوج بی آبی از این روش برای آبیاری استفاده می کنند.

پیدایش ادامه داد: طبق بررسیها ۱۲ هزار اصله نخل با این نوع آب آبیاری می شود که به مشترکان تذکر جدی داده و با آن ها مطابق با قانون برخورد شد.

وی با اشاره به دمای بالای ۵۰ درجه در این شهرستان از ساکنان این شهرستان خواست ضمن صرفه جویی از استفاده غیر مناسب از آب جدا خودداری کنند.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته حداقل ۱۱ هزار خانوار از آب آشامیدنی مناسب بهره مند شدند.

کد خبر 4351130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha