۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اجرای ۱۶پروژه آزادراهی/ راه‌آهن خرم‌آباد از پلدختر هم می‌گذرد

اجرای ۱۶پروژه آزادراهی/ راه‌آهن خرم‌آباد از پلدختر هم می‌گذرد

خرم‌آباد- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای ۱۶ پروژه آزادراهی در کشور گفت: پروژه راه‌آهن خرم‌آباد از شهرستان پلدختر هم عبور می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، خیراله خادمی صبح امروز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی خرم آباد و دوره چگنی که در فرمانداری خرم آباد برگزار شد، گفت: ۳ مرکز استان در سال جاری به شبکه ریلی کشور متصل می شوند.

وی گفت: ۲ پروژه مهم در لرستان در حوزه راه و شهرسازی در حال اجرا است که یکی از آنها راه آهن خرم آباد- دورود- اندیمشک است که با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

خادمی افزود: این پروژه یکی از سخت ترین مسیرهای ریلی کشور است که طول آن ۱۱۴ کیلومتر بوده ولی نسبت به طول آن به علت وجود دو تا سه تونل و پل بزرگ و ... کار سخت و بزرگی است.

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه راه آهن خرم آباد

وی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باعث کم کردن مسیر بارهای ترانزیتی اصفهان به جنوب از ازنا و الیگودرز می شود ولی این کارها زمانی موثر است که این مسیر به شبکه ریلی جنوب متصل شود که در این زمینه نیز مطالعات فازهای ۱ و ۲ انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این مسیر برای اینکه جمعیت بیشتری از استان را تحت پوشش قرار دهد از مسیر پلدختر هم عبور خواهد کرد.

۱۶ پروژه آزادراهی در ۱۰ محور کشور در حال اجراست

خادمی گفت: در زمینه آزادراهی نیز در سال جاری و سال آینده اتفاقات مناسبی رخ می دهد زیرا ۱۶ پروژه آزادراهی در ۱۰ محور کشور در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در این پروژه ها حدود ۵ هزار ماشین سنگین در حال فعالیت هستند و برای ۱۵ هزار نفر اشتغال زایی مستقیم دارند که یکی از این پروژه ها آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک است که در صورت تکمیل شبکه آزادراهی کشور به بنادر جنوبی از مسیر خوزستان تکمیل می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه این مسیر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۱۳ کیلومتر آن هم آسفالت شده است؛ گفت: بهره برداری از این پروژه تا پایان سال جاری سخت است اما پیش بینی می شود تا ۶ ماهه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

خادمی افزود: این مسیر کوتاه ترین مسیر دسترسی آزادراهی کشور و بسیار به صرفه است.

۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در حال اجراست

وی ادامه داد: در بخش بزرگراهی نیز ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در حال اجراست در حالی که شبکه بزرگراهی کل کشور ۱۶ تا ۱۷ هزار کیلومتر است و در چندین نقطه کشور در حال اجرا و پیگیری هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دو تا سه هزار نفر نیز در این بخش مشغول به کار هستند و در بخش ریلی جنوب کشور نیز ۳ هزار نفر مشغول به کارند.

خادمی گفت: در این سفر تصمیم گیری هایی در زمینه راه روستایی انجام می شود و تصمیم گیری برای بهسازی مسیر خرم آباد- سپیددشت نیز انجام می شود.

۵۰ درصد تصادفات رانندگی در لرستان از نوع واژگونی بوده است

وی افزود: در بخش بزرگراهی نیز علاوه بر برنامه ریزی و اقدام برای اتصال همه شهرستان های استان به شبکه بزرگراهی استان، پی گیری برای اتصال شهرستان پلدختر به ایلام و دره شهر انجام می شود تا مردم پلدختر و جنوب خرم آباد هم از این مسیر به سمت عتبات عالیات بهره بگیرند.

وی ادامه داد: محور ازنا- شازند هم یکی از نقاط پرحادثه استان است که تا سال گذشته اعتبار نداشت اما امسال ردیف اعتباری گرفته و در قطعه اول آن نیز اقداماتی در حال انجام است.

خادمی با اشاره به آمار بالای واژگونی خودرو در تصادفات استان که حدود ۵۰ درصد است؛ گفت: سرعت عامل اصلی این تصادفات است و در این زمینه باید اقدامات فرهنگی و آموزشی انجام شود.

کد خبر 4351278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha