۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۹

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان:

ارتقا مشارکت مردمی برای ترویج وقف گروهی در سمنان ضروری است

ارتقا مشارکت مردمی برای ترویج وقف گروهی در سمنان ضروری است

سمنان- دبیر ستاد امربه‌معروف استان سمنان ضمن بیان اینکه باید زمینه حضور خیران و احیا فرهنگ وقف را در جامعه فراهم کرد، گفت: ارتقا مشارکت مردمی برای ترویج وقف ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی بعدازظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی یاوران وقف ترویج در فریضه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر به میزبانی دفتر امام‌جمعه سمنان ضمن بیان اینکه تقویت توسعه و ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی درزمینهٔ گسترش وقف‌های گروهی و مشارکتی در استان سمنان ضروری است، ابراز داشت: وقف مشارکتی ضمن اعتمادسازی در جامعه انگیزه افراد را نیز برای انجام وقف بیشتر می‌کند.

وی بابیان اینکه انجمن یاوران وقف در ورود ظرفیت خیران و ترویج فرهنگ وقف مؤثر است، افزود: با آگاهی بخشی عمومی در سطح جامعه می‌توان ضمن جهت‌دهی به نیات خیران به مهم‌ترین رسالت این انجمن یعنی ایجاد وقف‌های جدید نیز پرداخت.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان بابیان اینکه وقف تنها در حوزه مسائل مالی مربوط نمی‌شود، ابراز داشت: درگذشته اگر فردی دارای ثروت بود می‌توانست زمین یا ملک خود را برای امور خیریه وقف کند اما امروز در جامعه با نیازهای جدید مواجه هستیم که خیران می‌توان درزمینهٔ آموزش، کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار در حوزه وقف ورود کنند.

آسیابی در ادامه تصریح کرد: برای ترویج وقف‌های جدید نیازمند اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌تر هستیم که البته برگزاری همایش و نشست‌های مختلف در شهرهای استان و دعوت از ظرفیت مردمی می‌تواند خود باعث بروز ترویج وقف‌های جدید شود.

وی بابیان اینکه استان سمنان از ظرفیت مطلوبی در حوزه مشارکت خیران برخوردار است، افزود: انجمن یاوران وقف می‌کوشد تا شناخت مردم را از وقف بیشتر کند که انتظار می‌رود با گسترش آگاهی عمومی به‌صورت خودبه‌خود شاهد رغبت آحاد مختلف جامعه به سمت ایجاد وقف‌های جدید باشیم.

کد خبر 4353974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha