۲ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۷

اشرف غنی:

عربستان به شریک استراتژیک افغانستان تبدیل شده است

عربستان به شریک استراتژیک افغانستان تبدیل شده است

رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که طی تعاملات ۳ ساله با پادشاه عربستان اکنون این کشور به شریک استراتژیک افغانستان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اطلس، کاخ ریاست جمهوری افغانستان طی بیانیه ای اعلام کرد که «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای این کشور و شورای عالی صلح افغانستان، گزارش پیشرفت‌های کاری آنها در روند صلح را دریافت و مورد بررسی قرار داده است.

غنی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های علمای این کشور در جهت برقراری صلح گفت: از برکت شورای سراسری علمای کشور، علمای دینی افغانستان متحد و در یک محور قرار دارند.  

رئیس جمهوری افغانستان همچنین گفت که در نتیجه ۳ سال تعاملات با «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، این کشور به شریک عمده و استراتژیک افغانستان در بخش صلح تبدیل شده است و ما می‌خواهیم که در اجرایی سازی روند صلح نیز با ما همکاری کند.

غنی همچنین از حمایت پادشاه عربستان و دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی و علمای کشورهای اسلامی از روند صلح در افغانستان، قدردانی‌کرد.

 لازم به ذکر است که عربستان سعودی چندی پیش میزبان علمای چندین کشور مسلمان بود تا در مورد صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر بپردازند.

کد خبر 4355415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha