۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور:

اصل سازگاری با کم آبی در تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد

اصل سازگاری با کم آبی در تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد

شیراز- مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور ضمن تأکید بر این موضوع که کشور به سمت خشکسالی مستمر می رود، گفت: باید مدیریت مصارف آب و اصل سازگاری با کم آبی در تمامی ابعاد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان فارس، حمیدرضا جانباز که طی سفری یک روزه و به منظور بررسی مسائل آب و فاضلاب شهرستان های ارسنجان ، پاسارگاد و مرودشت به اتفاق تنی چند از همکاران مرتبط به استان فارس سفر کرده بود ، با حضور در این شهرستان ها طی جلساتی جداگانه با حضور فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهرستان های مذکور ، ضمن بررسی آخرین وضعیت منابع آب ، آبرسانی به مردم و فاضلاب شهری و روستایی ، بر لزوم مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی جهت مقابله با اثرات خشکسالی های مستمر در کشور تأکید کرد.

در این جلسات ابتدا نماینده  مردم شهرستان های مذکور ضمن قدردانی از شرکت های آبفا و آب منطقه ای استان به پاس تلاش در جهت رفع مشکلات آب و فاضلاب در حوزه ی انتخابیه ی خود ، به بیان آخرین وضعیت آبرسانی به شهر ها و روستا های حوزه ی این شهرستان ها و طرح های آبرسانی در دست اجرا پرداخت و سپس بخشی از مطالبات مردم این مناطق و مسئولین محلی در بخش تأمین آب  شرب را تشریح کرد.

 وی در همین خصوص اظهار داشت: مردم انتظار دارند سفر مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به این شهرستان ها منشأ خیر باشد و مشکلات آب شرب آنان مرتفع گردد.

در ادامه  این نشست ها جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن ابراز خرسندی از شرایط بوجود آمده جهت سفر به استان فارس و بررسی وضعیت آب و فاضلاب شهرستان های ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد، وضعیت کنونی منابع آب شرب کشور را بسیار نگران کننده توصیف و اظهار داشت: شرایط اقلیمی به گونه ای است که به سمت خشکسالی مستمر می رویم و باید با رویکردی نوین از منابع آب موجود استفاده بهینه کنیم.

وی افزود: بدیهی است که در شرایط موجود سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آب از موثرترین و کاربردی ترین روش های مقابله با کم آبی است که باید به آن توجه ویژه شود.

جانباز در ادامه به بیان محدودیت های موجود در بخش تأمین آب در کشور به ویژه برخی از استان هایی که بیشتر با مشکل کم آبی مواجه هستند، پرداخت و خواستار مشارکت همگانی مردم و مسئولین در جهت مقابله با بحران کم آبی در کشور شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور در ادامه ضمن برشمردن بخشی از فعالیت های شرکت های آب و آبفای استان در حوزه آب و فاضلاب در این سه شهرستان در خصوص رفع مشکلات آب رسانی شهری و روستایی در این شهرستان ها و تخصیص اعتبار های مورد نیاز جهت رفع مشکلات تأمین آب شرب مردم قول مساعد داد و خواستار تشکیل جلسه در شرکت مهندسی آبفا کشور به منظور بررسی طر ح های آبرسانی مورد نیاز در نقاط شهری و روستایی شهرستان های ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد با حضور مدیران عامل آبفا شهری و روستایی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شد.

بنا بر این گزارش این جلسات که در محل فرمانداری های 3 شهرستان برگزار شد دکتر رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری این نشست ها و قدردانی از فعالیت های انجام شده در بخش تأمین آب شرب مردم ، مدیریت مصرف و سازگاری با کم آبی را مهمترین راهکار مقابله با کم آبی دانست. وی در خصوص همکاری مجدانه در جهت رفع مشکلات کم آبی و اجرای طرح های تأمین آب شرب در مناطق مذکور قول مساعد داد.

 بنا بر همین گزارش در این جلسات و پیش از سخنان جانباز ، محمد علی قلندری مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس و مدیران عامل شرکت های آبفا روستایی و آب منطقه ای استان نیز طی سخنانی جداگانه به بیان آخرین وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم این شهرستان ها پرداختند و طرح ها و پروژه های اجرا شده یا در دست اجرای آبرسانی و فاضلاب شهری و روستایی به منظور برون رفت از مشکلات کم آبی و تأمین آب شرب مورد نیاز مردم را شرح دادند

 در همین خصوص مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس این شرکت را آماده اجرای طرح های جدید آبرسانی و فاضلاب در صورت تخصیص تأمین اعتبارات مورد نیاز اعلام کرد.

کد خبر 4355856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha