۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۴۷

استاندار مازندران:

مرکز دفن زباله در مازندران وجود ندارد

مرکز دفن زباله در مازندران وجود ندارد

ساری - استاندار مازندران با اشاره به تولید سه هزار و ۶۰۰ تن زباله روزانه در استان گفت: متاسفانه مرکز دفن زباله در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم روز محیطبان در ساری با تاکید بر حفظ محیط زیست، اظهار کرد: تاکنون به محیط زیست آسیب فراوانی رساندیم و از خزانه آیندگان به وفور استفاده کردیم اما از امروز باید در حوزه حفظ آن مسئولیت پذیر باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حفظ محیط زیست باید کارهای فرهنگی صورت گیرد، افزود: باید الگویی برای پاک نگه داشتن معابر توسط شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها طراحی و برای حفظ محیط زیست متعهد شوند.

استاندار مازندران باتاکید بر اینکه مصرف پلاستیک در استان باید خاتمه پیدا کند، ادامه داد: با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران در بخش بسته بندی می توان مواد تجزیه پذیر را جایگزین پلاستیک کرد.

اسلامی با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا، گفت: یکی از برنامه های ما تبدیل زباله به کمپوست در خانه ها است که در کشورهای پیشرفته انجام می شود.

وی با بیان اینکه هیچ شیرابه ای در مازندران نباید حق حیات داشته باشد، افزود: نباید مکانی وجود داشته باشد که شیرابه ها به رودخانه ها نفوذ پیدا کند و باید در محل دفن خنثی و تصفیه شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه روزانه در استان ۳۶۰۰ تن زباله تولید می شود، گفت: پروژه های استان در دست اقدام دارد که تا پایان سال ۱۴۰۰ تن زباله ساماندهی می شود.

اسلامی با بیان اینکه مرکز دفن زباله در استان نداریم، افزود: دپوی عظیمی در مناطق مختلف داریم که سال ها تعیین و تکلیف آن طول می کشد.

وی بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و ادامه داد: عشایر و روستاییان ظرفیت عظیمی هستند که می توانند در کنار محیط بانان قرار گیرند و متاسفانه این ظرفیت ها سالها کنار گذاشته شدند.

کد خبر 4357406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha