۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد

جاذبه‌های گردشگری کشور نیازمند معرفی جهانی/ اردبیل قطب طبیعت‌گردی

جاذبه‌های گردشگری کشور نیازمند معرفی جهانی/ اردبیل قطب طبیعت‌گردی

اردبیل - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برلزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور در دنیا و به گردشگران خارجی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: تاکنون معرفی جاذبه‌های گردشگری در خارج از کشور به صورت کامل صورت نگرفته بنابراین در اولین گام برنامه ریزی اساسی و گسترده ای را برای معرفی قابلیت های کشور به اجرا درآوردیم.

وی با اشاره به بیش از ۲۳ اثر ثبت شده جهانی در کشور تصریح کرد: معرفی این آثار به گردشگران خارجی ضروری است، از جمله بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که در صورت معرفی مطلوب می‌تواند سالانه پذیرای گردشگر بیشمار خارجی باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه این سازمان در زمینه معرفی جاذبه های کشور تلاش خود را آغاز کرده است، ادامه داد: ظرفیت گردشگری در تمام استان ها بالا بوده اما لازم است معرفی بیشتری به ویژه در سطح جهانی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به توانمندی های استان اردبیل در زمینه گردشگری تاکید کرد: این استان یکی از قطب های گردشگری بوده و در بحث طبیعت‌گردی سرآمد تمام استان های کشور است.

احداث اولین هتل اسکول کشور در اردبیل

مونسان با بیان اینکه اردبیل به ویژه در بحث طبیعت گردی می تواند به قطب گردشگری تمام فصل تبدیل شود، در خصوص پیگیری الحاق بقعه شیخ کلخوران به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی قول مساعد داد.

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های کم نظیر استان در حوزه گردشگری از برنامه ریزی برای خروج از گردشگری فصلی و رونق زمستان بیدار اردبیل تا چند سال آینده خبر داد.

اکبر بهنام جو یکی از اولویت های این استان را در بحث گردشگری جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برشمرد و یادآور شد: در این زمینه و در راستای برنامه های زمستان بیدار تاکنون احداث سه پیست اسکی توسط بخش خصوصی قطعی شده است.

وی با اشاره به تلاش برای معرفی سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری، از احداث اولین هتل اسکول کشور به صورت پایلوت کشور در اردبیل خبر داد.

کد خبر 4358067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha