۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۷

با شرکت ۵۹ راس اسب؛

هفته ششم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

هفته ششم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن – هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۵۹ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر جمعه ۵۹ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که قربان محمد اودک با اسب گلچین حبیب ایشان زودتر از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب عالم شاد بازرگان و رامین قهرمانی با اسب غزل تاج خرمالی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که امیر مختومی با اسب دان ییلدز عنوان اول را به دست آورد و علیرضا قرنجیک با اسب گلد نینو و نورمحمد بهادر با اسب راین استورم به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه تا هفت ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب مایا گل موفق به کسب مقام اول شد و امیر مختومی با اسب گرین کاپ و پیمان قلرعطا با اسب جیران صحرا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که ستار مهرانی با اسب کارولین زودتر از خط پایان عبور کرد و مهران عطا با اسب گل یوکابد و آق اویلی بشگرد با اسب لیدی ناز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۲۸ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که مبین آسایش با اسب وای وای نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و امیر مختومی با اسب سیتی دنسر و عیدمحمد غراوی با اسب لیلی ناز نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که قربان محمد اودک با اسب انجوی موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب کورلین و رامین قهرمانی با اسب اوچر بانو به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

قربان محمد اودک بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، قربان محمد اودک با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، امیر مختومی یک مقام نخست و دو مقام دوم به دست آورد و آرمین آق آتابای، ستار مهرانی و مبین آسایش هر کدام موفق به کسب یک مقام نخست شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، جمعه ۱۲ مرداد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4358405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha