۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱

در پنجاه و دومین جلسه کمیسیون بهداشت شورای رشت مطرح شد؛

افزایش تعرفه خدمات آتش نشانی در رشت/۱۸۴۱ علمیات اطفا انجام شد

افزایش تعرفه خدمات آتش نشانی در رشت/۱۸۴۱ علمیات اطفا انجام شد

رشت- پنجاه ودومین جلسه کمیسیون بهداشت شورای رشت بامحوریت افزایش بهای ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه خدمات آتش نشانی برگزار شد و اعضا از انجام ۱۸۴۱ مورد عملیات اطفای حریق از ابتدای سال تاکنون خبردادند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاه و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت ظهر یکشنبه با موضوع بررسی تعرفه لایحه بهای خدمات آتش نشانی در تالار شورای شهر رشت برگزار شد.

پیگیری برای خرید ۳۵۰ لباس ضد حریق برای آتش نشانان

فاطمه شیرزاد در این جلسه با اشاره به اهمیت کار آتش نشانان در زمان وقوع حوادث و بروز بحران ها، اظهارکرد: آتش نشانان در فصل تابستان بیشتر از فصول دیگر سال در صحنه حضور دارند و با توجه به افزایش دما کار این عزیزان در این برهه زمانی دو چندان شده است. بنابراین ارتقای تجهیزات و وسایل حفاظت فردی آنان بسیار اهمیت دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت با تاکید بر اهمیت سلامت آتش نشانان در اطفای حریق، افزود: تلاش های بی وقفه آتش نشانان شهر رشت با وجود آتش سوزی های صورت گرفته در چند روز اخیر قابل تقدیر است.

شیرزاد با اشاره به بحث ایمنی بازار شهر رشت نیز یادآورشد: این موضوع هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. انتظار می رود با وجود کارکردهای اقتصادی بازار اقدامات لازم در این زمینه به سرعت انجام شود تا شاهد کاهش مشکلات و مخاطرات بازار باشیم.

وی با تاکید بر تقویت تجهیزات حفاظت از جان آتش نشانان، ادامه داد: طی دو سال اخیر اقدامات مناسبی در سازمان آتش نشانی صورت گرفته و دوره پنجم شورای شهر رشت ردیف های بودجه ای برای خرید لباس و دستکش، چکمه و کلاه ایمنی را افزایش داده است.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت در ادامه با بیان اینکه حل کمبودهای تجهیزات خدمات آتش نشانی لازم و ضروری است، اظهارکرد: خرید لباس ضد حریق برای ۳۵۰ آتش نشان در دستور کار قرار گرفت.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه بهای خدمات آتش نشانی

مدیر واحد درآمد های عمومی شهرداری رشت نیز در ادامه اظهار کرد: در ارتباط با لایحه پیشنهادی تعرفه بها با توجه به هزینه های که سازمان متقبل می شود، تعرفه ای پیشنهاد شده که متناسب با نرخ تورم سالیانه است.

محمود حفت خواه با اشاره به اعتراضات سال گذشته درباره این موضوع، افزود: به همین دلیل به خاطر کاهش اعتراضات در نهایت تصمیم گرفتیم این تعرفه را با نظر رئیس سازمان آتش نشانی رشت با ضریب ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهیم.

عدم دریافت بهای ارائه خدمات آتش نشانیدر بخش مسکونی

اسماعیل حاجی پور یکی دیگر از اعضا در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های آتش نشانان، گفت: نباید سازمان آتش نشانی را به سمت تشکیلات انتفاعی سوق دهیم زیرا آتش نشانان حافظ جان و مال مردم هستند.

وی با بیان اینکه آتش نشانی یکی از سازمان های خدمات رسان است که رایگان به مردم خدمت می دهند، ادامه داد: به رغم ارائه لایحه برای گرفتن تعرفه خدمات به دلیل فشار اقتصادی مردم نباید در بخش مسکونی از مردم تعرفه بها برای خدمات آتش نشانی گرفته شود.

لزوم بهبود تجهیزات آتش نشانی

بهراد ذاکری دیگر عضو شورا نیز در این جلسه بر بهبود تجهیزات آتش نشانان تاکید کرد و افزود: به عنوان پیشنهاد بر اساس یک مدل اقتصادی مناسب حمایت های لازم را از آتش نشانان به عمل آوریم، تا حق و حقوق آتش نشانان پایمال نشود.

وی با بیان اینکه این سازمان حافظ مال و جان مردم است، خاطرنشان کرد: این سازمان در هر زمان که به آنها نیاز باشد پیشگام هستند.

تلاش برای رفع موانع ترخیص خودروهای سنگین آتش نشانی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به آتش سوزی های اخیر علفزارها حاشیه شهر رشت، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۸۴۱ عملیات از سوی آتش نشانی انجام شده که از این تعداد ۹۴۰ عملیات مربوط به حریق، ۲۰۰ عملیات مربوط به آتش سوزی منازل مسکونی، ۵۰ عملیات در حوزه تجاری و مابقی مربوط به علفزار بوده است.

بابک رمضانی علت شعله ور شدن مجدد آتش در علفزارها را آتش های مانده در زیر خاکستر عنوان کرد و گفت: دید آتش نشانان در شب کاهش یافته و آتشی که زیر خاکستر باقی مانده در علفزارها مجددا در روز شعله ور می شود.

وی درباره مدت زمان اطفای حریق در شهر رشت نیز خاطرنشان کرد: زمان حضور آتش نشانان در محل آتش سوزی ۴ دقیقه و ۲۱ ثانیه شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر رشت همچنین درباره روند ترخیص خودروهای سنگین نیز یادآورشد: مشکلات منطقه آزاد حل شده و با توجه به قوانین جدید ترخیص، در تلاش هستیم موانع به زودی مرتفع شود.

 وی با اشاره به جذب آتش نشانان با افزایش تعداد ایستگاه های آتش نشانی در شهر رشت، گفت: پیگیرهای لازم در این زیمنه در حال انجام است تا از طریق آزمون استخدامی حدود ۳۰ نفر جذب شوند.

رمضانی همچنین از افتتاح ایستگاه آتش نشانی خرمشهر تا پایان سال جاری خبرداد.

کد خبر 4360023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha