۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۵

استاندار مازندران:

موتور توسعه را در مازندران روشن کنیم

موتور توسعه را در مازندران روشن کنیم

ساری - استاندار مازندران گفت: با راه اندازی بنیاد توسعه استان و هدایت سرمایه های مردمی برای ایجاد هلدینگ های مورد نیاز، موتور توسعه استان را روشن کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر یکشنبه در جلسه اتاق فکر توسعه و تعالی استان با بیان اینکه همگرایی و هم افزایی هدف اتاق فکر است و باید با نگاه به آینده؛ نقشه راه توسعه مازندران ترسیم شود اظهار داشت: باید با پرهیز از بخشی نگری و با اتکاء به کلان نگری و نگاه یکپارچه، ریل گذاری لازم را برای رفع مشکلات و موانع جاری و ترسیم افق آینده، برنامه توسعه ای مازندران را دنبال کنیم.

وی شناسایی هسته های خلاق و ایده های توسعه دهنده را از جمله ماموریت های مهم اتاق فکر بیان کرد و اظهار داشت: باید با هدایت درست فرصت ها و تسهیلات اشتغالزایی و رونق بخشِ تولید، حرکت کاروان امید در استان را شتاب ببخشیم و در تلاشیم تا با راه اندازی بنیاد توسعه مازندران و هدایت سرمایه های مردمی برای ایجاد هلدینگ های مورد نیاز، موتور توسعه مازندران را روشن کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: اتاق فکر توسعه و تعالی استان باید مسائل توسعه ای را از منظر جامعه و کسب و کار مورد ارزیابی قرار دهد و با شناسایی مسئله، اولویت بندی و ارایه راهبردها مازندران را به سمت شکوفایی در بخش های مختلف رهنمون شود و باید رویکردهایی را انتخاب کنیم که تاثیر گذار باشد.

اسلامی ادامه داد: بهداشت و سلامت از اولویت های ماست و اگر به سبک زندگی و بهداشت جامعه توجه کنیم از بسیاری از معضلات در امان خواهیم بود و باید ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور را تسهیل و تسریع کنیم و با ایجاد زیر ساخت ها، زمینه نقش آفرینی جوانان برای ارتقاء تراز کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: همچنین باید آینده شغلی فرزندان خود را تضمین و صنایعی را دنبال کنیم که احیا کننده محیط زیست هستند زیرا ذائقه بازار و جامعه هدف در حال تغییر است و ما باید استراتژی خود در خصوص بازار را دگرگون کنیم.

استاندار مازندران با تاکید براینکه باید استراتژی صنعتی ۵۰ ساله داشته باشیم تا جوانان ما با اشتیاق کار کنند و تحقق سهم مدیریتی بانوان را در دستور جدی کار داریم و به طور جدی در این مسیر گام گذاشته ایم و به این رویکرد تداوم می بخشیم.

وی افزود: متناسب سازی استعدادها و ظرفیت های سرزمینی با مهندسی و توسعه بازار باید در دستور کار جدی ما قرار گیرد تا با قدرت لجستیک بتوانیم کالاهای فرآوری شده خود را به بازار برسانیم ودر برنامه اقتصاد مقاومتی استان در ۱۲ بخش با تعریف پروژه های محرک اقتصادی، روی فعال کردن اقتصاد همه بخش ها تمرکز کردیم اما فقدان یک نقشه استراتژیک کشاورزی از مشکلات این بخش است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در تلاشیم تا پسماند را در مبدا کنترل کنیم گفت: باید سرمایه اجتماعی را حفظ و تقویت کنیم و در این مسیر از یافته های پژوهشی حمایت می کنیم.

کد خبر 4360441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha