۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰

گلایه مردم از گرانی میوه؛

کورس قیمتی میوه‌های تابستانه در بازار کرمانشاه

کورس قیمتی میوه‌های تابستانه در بازار کرمانشاه

کرمانشاه-میوه‌های تابستانه در کرمانشاه در یک کورس قیمتی برای افزایش قیمت رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهروندان کرمانشاهی این روزها با مراجعه به بازار با قیمت‌های بالای انواع میوه روبرو شده و پس از شنیدن قیمت بلافاصله مجبور به ترک مغازه می‌شوند؛ دیدن این صحنه البته چندان دور از انتظار نیست وقتی کارگری دستمزد ۵۰ هزار تومانی‌ یک روزش کفاف خرید ۲ کیلو میوه را نمی‌دهد.

نظارت‌های ناکارآمد بر بازار میوه و تره‌بار و دست به دست شدن میوه‌ها بین دلالان تا به دست خریدار می‌رسد در این بین بیشترین تاثیر را در آشفتگی بازار میوه داشته‌اند و متولیان نظارت نتوانسته‌اند آنگونه که باید بازار را کنترل کنند.

سرمازدگی عرضه میوه را کاهش داده است

خسرو شهبازی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دلیل سرما زدگی تولید و عرضه میوه کم شده، قیمتها هم خود به خود به دلیل افزایش ۲ برابری هزینه های حمل و نقل و هزینه های جانبی افزایش می یابد.

وی افزود: این سازمان فقط میوه شب عید آن هم سیب و پرتقال را تامین می کند و در سایر ایام عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت هستند در حال حاضر نیز چون عرضه کم است و تقاضا بالا قیمتها افزایش یافته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از میوه ها در بازار قیمت پایینی دارند، گفت: میوه‌هاییی نظیر هلو و شلیل با نرخ ۳ هزار تومان و هندوانه به قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه می شود.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت میوه

شهبازی با بیان اینکه افزایش قیمت ۱۰ درصدی در بازار میوه رخ داده افزود: میوه مثل سایر محصولات نظیر خودرو که قیمت آن دو برابر شده افزایش نیافته بلکه درحد طبیعی ۱۰ درصد رشد داشته اما میوه های لوکس نظیر انبه و موز به دلیل نوسانات دلار افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در اقلام تنظیم بازار قیمتها افزایش چشمگیری نداشتند گفت: البته قیمت مرغ افزایش داشته اما این افزایش به معنای گرانی نیست بلکه دیگر دامدار با نرخ ۹۲۰۰ تا ۹۴۰۰ متضرر نمی شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بقیه محصولات افزایش چندانی نداشته افزود: اگر هم افزایشی یابند چون تمام نهادها افزایش داشته به صورت طبیعی محصولات کشاورزی هم افزایش یابد زیرا هزینه حمل و نقل، دستمزد کارگر افزایش و قیمت تراکتور هم ۱.۵ برابر شده پس افزایش محصولات کشاورزی نیز مورد انتظار است.

کد خبر 4360960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha