۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰

امام جمعه موقت بجنورد:

شناسایی و بستن گلوگاه های فساد اقتصادی خواسته مردم ایران است

شناسایی و بستن گلوگاه های فساد اقتصادی خواسته مردم ایران است

بجنورد- امام موقت بجنورد گفت: یکی از خواسته های مردم ایران، شناسایی و بستن گلوگاه های فساد اقتصادی در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد که در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به پنج خواسته اصلی مردم از دولت که به سبب مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: نخستین خواسته مردم ایران شناسایی و بستن تمامی گلوگاه هایی که افراد فرصت طلب و سودجو از آن فساد اقتصادی را به وجود می آوردند.

موسوی افزود: دولت وظیفه دارد با قاطعیت تمامی گلوگاه ها همچون بانک ها، گمرک، بنادر، مناطق آزاد، مراکز ثبت سفارش، تخصیص ارز و افرادی که ارز را جمع آوری و اقدام به خریداری سکه با تعداد بسیار زیاد می کنند را شناسایی تا از فساد اقتصادی پیش گیری شود.

وی تصریح کرد: همچنین مردم ایران انتظار دارند دولت نیروهای متخصص، انقلابی و توانمند را جایگزین وزیر و مدیری که در گذشته کارنامه قابل قبولی نداشته، کنند.

امام جمعه موقت بجنورد تاکید کرد: دستگاه قضا وظیفه دارد با قاطعیت تمام با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت و برخورداری از فرمانده ای مقتدر در دستگاه اقتصادی که بتواند با اتخاذ سیاست های اصولی، پایدار و قابل دفاع چالش های به وجود آمده در حوزه مالی، ارزی، تولیدی و بانکی را مدیرت کند از دیگر خواسته های ملت ایران است.

موسوی بیان کرد: باور داشتن سرمایه های عظیم و بی بدیل ایران که مشکلات اقتصادی کشور را رفع می کند، دیگر انتظار مردم از دولت است.

وی سخن گفتن صادقانه مسئولان را از دیگر خواسته های مردم ایران اعلام کرد و گفت: مردم ایران فهیم و حامی نظام، دولتمردان و مقام معظم رهبری بوده، چنانچه طرحی با تلاش مسئولان به سرانجام نرسد، صادقانه بگویند لزومی به پنهان کاری نیست.

وی اظهار کرد: بعضا با وجود تلاش فراوان مسئولان، فراز و نشیب ها سبب به سرانجام نرسیدن طرح ها می شود، مردم فهیم ایران با سخن صادقانه این را می پذیرند.

ماهیت آمریکا جرم، جنایت و جنگ است

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه به ۱۵ مرداد ماه سالروز بمب باران اتمی هیروشیما و ناگازاکی که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفت، اشاره کرد و گفت: آمریکای جنایتکار دو بمب اتمی به فاصله سه روز بر روی شهرهای پر جمعیت هیروشیما و ناگازاکی انداخته که علاوه بر ویرانی سبب کشته شدن ۲۲۰ هزار نفر از مردم غیر نظامی شد.

موسوی با بیان اینکه ماهیت آمریکا جرم، جنایت و جنگ است، مطرح کرد: آمریکا برای منافع خود و سهیم نکردن روسیه در تقسیم ژاپن، آزمایش حقیقی را به وسیله بمب اتمی انجام داد.

وی با بیان اینکه جنگ و خون ریزی تاریخ آمریکا را دربرگرفته است، اظهار کرد: آمریکا همانند اسرائیل کشور را غصب کرده چرا که با اجبار مرم بومی آمریکا، سرخ پوستان و دیگر افراد را نابود و به دنبال آن به مدت ۱۳ سال با ویتنام جنگ داشت.

موسوی افزود: کارنامه آمریکا از ابتدای تاسیس تا به امروز تمامش جنگ، خون ریزی و کشتار علیه بشریت است و تنها مختص به ایران نبوده است.

وی با بیان اینکه تنها آمریکای جنایتکار از بمب اتمی استفاده کرده است، گفت: این کشور علاوه بر اینکه حاضر نیست پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کند در سالروز بمباران هیروشیما و ناگازاکی ابراز پشیمانی و عذرخواهی نیز نمی کند.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: هدف ایران از انرژی هسته تنها برای استفاده صلح آمیز و به کار بردن در صنعت، تولید برق و حوزه پزشکی و سلامت است چرا که براساس آموزه های دینی و فتوای مقام معظم رهبری استفاده از بمب اتمی حرام است.

موسوی اضافه کرد: آمریکا هدف اصلی ایران از ساخت انرژی هسته ای را می داند اما به سبب اینکه ایران را محتاج و تسلیم خود کند و ملت از انقلاب و عقاید دینی دست بر دارند برای منع ایران از انرژی هسته تلاش دارد.

مذاکره با ایران به معنای تسلیم است

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه سخنان خود به تفکرات اشتباه برخی افراد مبنی بر مذاکره و توافق با آمریکا برای رفع مشکلات اشاره کرد و گفت: مذاکره با آمریکا به معنای برافراشتن پرچم تسلیم است.

موسوی اظهار کرد: آمریکا تسلیم شدن ملت ایران را به گور خواهد برد چرا که مردم ما هوشیار و مسئولان تحت فرمان مقام معظم رهبری هستند.

وی همچنین به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: این دو بزرگوار بهترین الگو برای خانواده سعادتمند بوده چرا که وجود پدربزرگی همچون حضرت محمد(ص) و فرزندانی صالح و پاک را در زندگی خود داشته اند.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: تشکیل خانواده مهم ترین بستر است چرا که انسان های صالح و شایسته در آن تربیت می شوند.

وی افزود: تمام بزرگان انقلاب اسلامی ایران، شهیدانی که برای نظام از جان خود گذشتند در خانواده های مومن و متدین تربیت شده بودند.

وی با بیان اینکه اصل خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: دشمن برای دوری خانواده ایرانی از ایمان، اخلاص، تقوا و قرآن هزینه های میلیاردی می کند از این  رو باید فرهنگ اسلامی تشکیل خانواده را ترویج داد تا آسیب هایی که دشمن ایجاد کرده به طور کامل ار بین برود.

موسوی همچنین تقوا را مهم ترین توشه برای زندگی دانست و گفت: تقوا انسان را از هلاکت، گناه و معصیت دور می کند.

کد خبر 4364608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha