۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸

معاون مشارکت اجتماعی وزارت کشور؛

حذف کامل کودکان کار و تکدی گری ممکن نیست

حذف کامل کودکان کار و تکدی گری ممکن نیست

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، گفت: حذف کامل کودکان کار و تکدی گری ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبری معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شهردار تهران در نشست خبری اخیر خود عنوان کرده بود که تکدی گری را در تهران در سال آینده به صفر می رساند، آیا این امر ممکن است، اظهارداشت: واقعیت این است که این موضوع بسیار مورد تأکید همه دستگاه ها است و همه دستگاه ها در این زمینه پای کار آمده اند تا مشکلات و آسیب ها را کاهش دهیم.

وی افزود: با این حال به دلیل زایشی که این قضیه دارد نمی توانیم بگوییم تکدی گری و بحث کودکان کار یک روز به اتمام می رسد. برای چنین وعده ای نیاز است همه معضلات پایه ای مرتفع شود و زیرساخت های لازم ایجاد گردد.

اکبری تأکید کرد: با این حال اینکه اراده جدی برای تحقق این موضوع داشته باشیم پسندیده و خوب است و باید همه دستگاه ها و به ویژه رسانه به صورت مصرانه پای کار بیایند.

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در ادامه با اشاره به برگزاری نشست امروز، تصریح کرد: در نشست با سمن ها با موضوع آسیب های اجتماعی، کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل چند دستاورد قابل توجه داشت. نخستین آن اینکه آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل نداریم.

وی درباره دلایل نبود آمار دقیق، خاطرنشان کرد: آمار کودکان بازمانده از تحصیل براساس شناسایی آنها از روی کارت ملی است، اما کودکان بسیاری داریم که هویت ثبت شده ندارند لذا قرار شد با همکاری دستگاه های ذیربط این آمار استخراج و تا سه هفته دیگر مشخص شود.

اکبری ادامه داد: دستاورد دیگر این جلسه راهکارهای عملیاتی بود که نمایندگان دستگاه ها و مسئولان سازمان های مردم نهاد ارائه داده اند. آنها تنگناها و چالش ها را مطرح کردند و ما به دنبال مشارکت حداکثری سازمان های مردم نهاد در بحث مداخله گری در حوزه اجتماعی هستیم.

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: وزارت کشور نقش ساماندهی را دارد و تمام تلاش ما این است که همه سازمان ها و نهادها را پای کار بیاوریم. این جلسات نیز با همین اهداف برگزار می شود.

کد خبر 4365310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • گشاده رو IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      0 0
      من خودم کودک کار بودم و از مشکلات و سختی های آن خبر دارم.