۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان:

نگهداری غیرمجاز عقاب صحرایی در منزل/بزمجه‌ای که به شهر آمد

نگهداری غیرمجاز عقاب صحرایی در منزل/بزمجه‌ای که به شهر آمد

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با اطلاع‌رسانی به موقع شهروندان فولادشهری، یک عقاب صحرایی از حبس‌گاه خود در یک منزل مسکونی کشف شد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی‌های به موقع مردمی در راستای نجات حیات وحش، اظهار داشت: این اطلاع‌رسانی‌ها در امکان بازگشت حیات وحش به چرخه زندگی طبیعی بسیار موثر است و در غیر این صورت حیوانات کشف شده درصورت آسیب دیدن و یا مدت زمان طولانی نگهداری مجبور به زندگی در باغ وحش یا باغ پرندگان هستند.

وی افزود: برخی از گونه‌های حیات وحش مانند پرندگان شکاری یا جوجه‌ها و توله‌های حیوانات وحشی در صورتی که در شرایط نامناسب نگهداری و یا به مدت طولانی در نقاط تنگ و تاریک حبس شوند امکان زندگی در محیط طبیعی را از دست می‌دهند.

کشف یک عقاب صحرایی بر مبنای اطلاع‌رسانی شهروندان فولادشهری

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره کشف یک عقاب صحرایی بر مبنای اطلاع‌رسانی شهروندان فولادشهری اشاره کرد و ابراز داشت: این عقاب صحرایی پس از اطمینان از سلامت و دریافت تیمارهای لازم در محیط طبیعی زندگی خود رهاسازی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در روزهای گذشته یک بزمجه وارد مناطق مسکونی در مجاورت پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو شده بود که با اطلاع دوست‌داران محیط زیست به ماموران یگان تحویل و پس از تیمار در محیط زیست طبیعی زندگی خود رهاسازی شد.

جمشیدیان با بیان اینکه بزمجه‌ها گیاهخوار هستند و به طور معمول هیچ آسیبی به انسان‌ها نمی‌رسانند، تاکید کرد: در سال‌های گذشته یک بزمجه در شاهین شهر توسط دو متخلف شکار خفه شده و در رسانه‌های گروهی تصویر آن با عنوان شکار سوسمار منتشر شده بود که حکم قضایی لازم نیز در این ارتباط صادر شد.

درج نام بزمجه صحرایی در کنوانسیون منع تجارت گونه های در حال انقراض

وی اضافه کرد: عقاب صحرایی و بزمجه هر دو از جمله حیات وحش حفاظت شده هستند و حتی نام بزمجه صحرایی در کنوانسیون منع تجارت گونه‌های در حال انقراض درج شده است، شکار آنها جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد جدی انجام می‌شود.

کد خبر 4368174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha