۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱

با حضور جانشین فرماندهی نیروی انتظامی:

دستاوردهای پلیس در قالب نمایشگاه معرفی شد/طراحی سیستم گرمایشی نفر

دستاوردهای پلیس در قالب نمایشگاه معرفی شد/طراحی سیستم گرمایشی نفر

اصفهان - با حضور جانشین فرماندهی نیروی انتظامی دستاوردهای پلیس در قالب نمایشگاهی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر سه‌شنبه با حضور سردار اسکندر مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، سردار معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان و جمعی از نیروهای نظامی، طرح‌ها و دستاوردهای پلیس در قالب نمایشگاهی در حاشیه برگزاری مسابقات کشوری مهارت‌های پلیسی معرفی شد.

از جمله این طرح‌ها طراحی و ساخت گلوله با قابلیت از کار انداختن کارکرد فیزیکی مجرم است که مزایایی مانند کاهش آسیب عمقی و جانی در تیراندازی‌های شهری، کاهش آسیب جانی در تیراندازی به اهداف غیر از هدف اصلی، افزایش احتمال دستگیری مجرم بدون آسیب به وی، کاهش هزینه‌های خسارت وارده در صورت تیراندازی اشتباه و استفاده از ساختار گلوله پیشنهادی در سلاح‌های سازمانی دارد.

طراحی و ساخت سیستم گرمایشی نفر

طراحی و ساخت سیستم گرمایشی نفر از دیگر طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه بود که ثبت اختراع نیز شده و قرار است به تولید نیز برسد.

از مزایای این طرح که درقالب یک جلیقه دو جیبه ارائه شده است، گرمایش نیروی مسلح در حین انجام وظیفه در محیط باز همراه با سرمای شدید به صورت سیستم همراه با نفر است.

قابلیت حمل و سبک وزن بودن دستگاه، استفاده متوسط ۶ ساعته مداوم از سیستم گرمایش و قابلیت شارژ مجدد سیستم، استفاده مکرر از دستگاه و قابلیت نصب آسان به بدن فرد، هزینه اجرای  مناسب و قابل تهیه برای هر تعدا سرباز، استفاده از سیستم گرمایش در قالب لباس و تجهیز داخلی از دیگر مزایای این طرح است.

این سیستم گرمایشی قابلیت نگهداری دما تا ۶ ساعت را دارد و زمان لازم برای شارژ مجدد آن نیز دو ساعت است.

طراحی دوش پرتاب گرانش

«دوش پرتاب گرانش» از دیگر دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه بود.

از ویژگی‌های این سلاح حذف موج انفجار در لحظه شلیک، غیرقابل شناسایی بودن سلاح با حسگرهای موجی، صدای شلیک کم، قابلیت شلیک از داخل سنگر، روی خودرو و بین نفرات، پیشرانه با سوخت سرد و قابلیت ارتقای قدرت پرتابگر تا چند برابر و ساده و کم هزینه بودن از مزایای مهم این طرح است.

کد خبر 4368635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha