۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰

امام جمعه مشهد:

مهم ترین حوزه مصرف زکات باید رفع فقر و ایجاد اشتغال باشد

مهم ترین حوزه مصرف زکات باید رفع فقر و ایجاد اشتغال باشد

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: مهم ترین حوزه مصرف زکات رفع فقر و ایجاد اشتغال جوانان باشد.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر چهارشنبه در همایش فصلی روحانیون زکات خراسان رضوی اظهار کرد:امروز که دشمن سفره های مردم و معیشت را هدف گرفته است صرف شعار انقلابی دادن مشکلی را حل نمی کند و باید هر مسئولی در حد توان برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کند.

وی افزود: امروز روحانیت وظیفه مهمی دارد و آیه و حدیث خواندن برای مردم کفایت نمی کند بلکه این قشر باید همراه و همدرد مردم باشند و در این میان زکات ابزاری برای نشستن پای درد دل مردم و شنیدن مشکلات است.

نماینده مجلس خبرگران رهبری ادامه داد: روحانیون مستقر  در شهرها و روستاها باید قشر آسیب پذیر منطقه خود را شناسایی کنند و زکات جمع آوری شده را صرف فقرا همان منطقه کنند و اگر فقیری نبود از منابع حاصل شده برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر این اقدامات انجام شود مردم خود به دنبال روحانیت حرکت خواهند کرد، دشمن تا جایی که توان داشته است سعی در  سرکوب ارزشهای دین و جلوگیری از تبلیغ توسط نیروی تبلیغی و جهادی داشته است و در این شرایط تلاش ما باید بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد:  دشمنان همیشه به دنبال وارد آوردن حمله و تهاجم هستند و اگر جامعه ای به‌دفاع برخواستند یا دشمن مشاهده کرد که نیروی دفاعی از نیروی نظامی آنها قوی‌تر است به دنبال زمینه های دیگر می‌رود.

امام جمعه مشهد افزود: بنده به دفعات گفته ام، ما نوکر مردمی هستیم که بنده خدا هستند و اگر مردم «عبدالله» نبودند نوکر مردم نیستیم، ما وظیفه داریم بنده صالح خدا تربیت کنیم.

علم‌الهدی افزود: پیاده سازی برنامه‌های توسعه و تبلیغ دینی امروز در جامعه نتیجه‌بخش بوده و دشمن را شکست می‌دهد.

وی تأکید کرد:  با توجه به اینکه امکانات خاصی در دست نداریم  به روحانیون مستقر پیشنهاد می‌کنم  به‌ویژه در مناطق روستایی برحسب شناخت خود از محل مردم را تشویق به پرداخت زکات کنند.

کد خبر 4369208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha