۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰:۱۷

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی:

۸ رشته به رشته‌های مهارتی دانشگاه علمی کاربردی مرکزی افزوده شد

 ۸ رشته به رشته‌های مهارتی دانشگاه علمی کاربردی مرکزی افزوده شد

اراک- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: امسال هشت رشته مهارتی به دیگر رشته های دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رئوفی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در اراک اظهار داشت: هشت رشته کاردانی شامل ممیزی انرژی صنعت، مربیگری فوتسال، گازرسانی، کنترل ترافیک، امور محله، تصفیه آب و پساب صنایع غذایی، امور ترافیک و عمران شهرسازی امسال به دیگر رشته های دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی افزوده شد.

وی ضمن بیان اینکه از شهریور ماه سال جاری در این رشته‌ها پذیرش دانشجو داریم، گفت: در دنیا حدود ۱۵ هزار شغل وجود دارد در حالی که در ایران حدود سه هزار شغل وجود دارد.

رئوفی افزود: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت آفرین و کارآفرین به دنبال این است تا بتوانیم خود را به سطح دنیا برسانیم و براساس نیاز جامعه شغل ها را تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ۶۰۰ مرکز در کل کشور ۸۰۰ رشته مهارتی، آموزش داده می شود، بیان داشت: این دانشگاه مهارتی بر اساس نیاز جامعه به دنبال افزایش رشته‌های جدید است و چنانچه براساس تامین نیاز جامعه حرکت کنیم، قطعا دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه موفق در خروجی خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تصریح کرد: چنانچه بتوانیم مهارت افراد جامعه را در زمینه هایی که مورد نیاز است افزایش دهیم نقش درست این دانشگاه در جامعه ایفا شده است.

رئوفی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی کیفی سازی را هم در زمینه مدرس و هم در حوزه دانشجویان در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: برای شهریور ماه سال جاری هم فراخوان جذب مدرس را پیش‌بینی کرده و به دنبال مدرسین کاردان هستیم تا بتوانیم با حضور اینگونه مدرسین، کارآفرین های خوبی به جامعه ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در راستای مهارت آموزی و کیفی سازی بیشتر دانش آموزان فارغ التحصیل از دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین بازنگری دروس براساس نیاز جامعه در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و در زمینه ایجاد مراکز نوآوری، هم اکنون سه مرکز کار خود را شروع کرده اند.

کد خبر 4373466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha