۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰

امام جمعه رفسنجان:

مراسم دعای عرفه در مصلی رفسنجان برگزار می شود

مراسم دعای عرفه در مصلی رفسنجان برگزار می شود

رفسنجان - امام جمعه رفسنجان گفت: مراسم معنوی دعای عرفه عصر ۳۰ مردادماه در مصلی بزرگ امام خامنه ای رفسنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس رمضانی پور ظهر چهارشنبه در ستاد برگزاری مراسم دعای عرفه شهرستان رفسنجان اظهار داشت: دعای عرفه از معنویت بالایی برخوردار است و در چند سال اخیر در شهرستان از رونق بالایی نیز برخوردار بوده است و دستگاههای مسئول باید برنامه ریزی لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی افزود: هزاران نفر از مردم شهرمان برای قرائت دعای عرفه گرد هم می آیند و مسلما وظیفه ستاد هماهنگی بیشتر است تا با برنامه ریزی بهتر بتواند این مراسم را برگزار کند.

وی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن در جنگ فرهنگی شکست خورده و امروز جنگ اقتصادی به راه انداخته است. جنگ فرهنگی در دهه دوم انقلاب آغاز شد و قصد داشت نظام را ساقط کنند جوانان ما را فاسد و به فرهنگ مبتذل غرب بکشانند اما به فرموده رهبری همان سال اردوهای راهیان نور راه اندازی شد و سالیانه میلیون ها نفر به زیارت مشهد الشهدا مشرف می شوند.

رمضانی پور با اشاره به کارهای فرهنگی صورت گرفته و بیان این مطلب که شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمن موثر واقع نشد، ادامه داد: مدافعان حرم عمدتا از دهه ۷۰ هستند یا در بحث اعتکاف که نزدیک به ۲۰ سال است برگزار می شود و صدها هزار نفر شرکت می کنند، همچنین پیاده روی اربعین جزء فرهنگهای خوبی است که جایگزین فرهنگ مبتذل غرب شد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه برگزاری دعای عرفه یکی از کارهای فرهنگی است و ما را هم نوای حجاج در سرزمین مقدس عرفات می کند، یادآور شد: مراسم معنوی دعای عرفه عصر روز سه شنبه ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در مصلی امام خامنه ای رفسنجان برگزار می شود.

رمضانی پور ادامه داد: : نماز عید قربان نیز روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه از ساعت شش و ۳۰ دقیقه پس از قرائت دعای ندبه در مصلی امام خامنه ای اقامه می شود.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد: مسجد از ابتدا و قبل از انقلاب همیشه یک پایگاه بزرگ، سنگر محکم و دژ قوی بوده است لذا در رفسنجان گرامیداشت روز مسجد اهمیت داده شده و کارهای خوبی صورت گرفته است و برنامه ای در این خصوص برگزار می شود.

رمضانی پور اضافه کرد: همزمان با آغاز هفته دولت در دوم شهریور ماه برنامه گرامیداشت روز مسجد در رفسنجان در مجموعه فرهنگی خیریه سیدالشهداء مقابل گلزار شهدا روستای داوران برگزار می شود.

کد خبر 4375853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha