۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱

۹۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در شهرستان بوشهر فعالیت دارند

۹۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در شهرستان بوشهر فعالیت دارند

بوشهر- رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: ۹۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در شهرستان بوشهر فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی گراشی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: هشت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در شهرستان بوشهر و ۹۰۰ واحد نیز بدون پروانه در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: برخی از این ۹۰۰ واحد در حال دریافت پروانه هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر با اشاره به گرانی در بازار، گفت: روزانه گروه‌های کنترل، بازار را رصد می‌کنند و پرونده‌سازی‌هایی نیز انجام شده است و شهروندان می‌توانند در صورت رویارویی با گران‌فروشی به شماره ۱۲۴ صنعت تماس بگیرند.

وی در خصوص نیازسنجی، راه‌اندازی و مکان‌نمایی برخی اصناف، اظهار کرد: چند سالی است این نیازسنجی ها  در راستای بهبود مشکلات بیکاری و ایجاد رقابت  محدودیت ها و نیاز سنجی ها انجام نمی‌شود.

گراشی با اشاره به اینکه هزینه مسکن و مغازه در بوشهر با تهران برابری می‌کند، عنوان کرد: استان بوشهر بین ۱۴ استان گران کشور است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهربیان کرد: بیشترین دلیل گرانی در بوشهر میزان کرایه مغازه‌ها است که بسیاری از آنها وابسته به ادارات است.

وی با اشاره به قیمت کرایه مغازه های اداراتی مانند اوقاف و سازمان تبلیغات، بیان کرد: ۴۰ درصد مغازه های شهر بوشهر اوقافی است و در صورت کاهش، قیمت‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

گراشی در خصوص انتقال برخی واحد های صنفی در شهرک صنعتی، گفت: زیر ساخت ها در این راستا  وجود دارد اما انجام آن نیازمند عظم جدی از سوی مسئولان است.

کد خبر 4376298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha