۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹

خراسانی ها با کاسه ملیله ای آش به خانه برگشتند

خراسانی ها با کاسه ملیله ای آش به خانه برگشتند

زنجان- در پایان سیزدهمین جشنواره ملی آش زنجان منیره حیدری از خراسان رضوی اول، ربابه محمدی از زنجان دوم و فریبا صمصامی از زنجان و بتول نقی زاده از خراسان جنوبی به‌صورت مشترک سوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، امسال ۲۲ تا ۲۶ مردادماه در محل گردشگری و تفریحی گاوازانگ زنجان برگزار شد و طبق آمار امسال در یک رکورد بی‌نظیر روزانه ۵۰ هزار کاسه پخته و سرو شده است.

 در این جشنواره ۴۴ گروه به رقابت پرداختند و هیئت داوران متشکل از محمدولی مفیدی، سیما شیرازیان و سید مهدی حسینی با در نظر گرفتن مولفه هایی چون اصالت، طعم، بو و مزه، بهداشت، تزئین و سفره‌آرایی و ارائه درست دستور طبخ، به بررسی آش‌های بخش مسابقه ملی پرداخته و منتخبین جشنواره به دبیرخانه اعلام شدند.  

در بخش آش به ترتیب منیره حیدری از خراسان رضوی اول، ربابه محمدی از زنجان و فریبا صمصامی از زنجان و بتول نقی زاده از خراسان جنوبی به‌صورت مشترک سوم شدند.

و در بخش غرفه‌های برتر در حوزه صنایع‌دستی به ترتیب کاظم نوری ملیله سازی زنجان، حمید فرجی احجام چوبی البرز، نجمه سالاری پته‌دوزی کرمان برگزیده شدند.

گفتنی است محمدجواد عطا پور برای غرفه چاقوسازی استان فارس شهرستان نیریز حائز غرفه خلاق شده و محمد رسول عبدالصمدی برای صنایع چوبی کرمانشاه هم حائز رتبه غرفه اخلاق شد.

به نفرات برتر کاسه های ملیله ای نفیس اهدا شد.

کد خبر 4377285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha