۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۰۷

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور:

فراموشی سرمایه روستاییان آفت توسعه در کشور است

فراموشی سرمایه روستاییان آفت توسعه در کشور است

گرگان- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: فراموشی سرمایه‌های روستاییان یکی از آفت‌های توسعه در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل رضوی عصر دوشنبه در نشست با جوانان ایده پرداز حوزه روستایی استان گلستان، اظهار کرد: توسعه فرآیندی مستمر، برنامه‌ای، هدفدار و جمعی است که باید توقف ناپذیر باشد و موجب بهبود کیفی و کمی جامعه شود.

وی افزود: توسعه زمانی شکل می‌گیرد که مردم آموزش ببینند و بر اساس آن اجرا کنند و باید به مقوله آموزش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رضوی تصریح کرد: توسعه باید از روستاها آغاز شود زیرا مکان‌های کوچکی هستند که افراد آموزش پذیری دارند که جای رشد دارند.

وی ادامه داد: توسعه روستایی نیاز مبرم و حیاتی کشور بوده و بیش از ۵۰ درصد از وسعت ایران در اختیار روستاییان است و ۲۱ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر استفاده از سرمایه روستاییان، گفت: فراموشی سرمایه‌های روستاییان یکی از آفت‌های توسعه در کشور بوده و اینها در گذشته سرمایه‌های آشکار بودند.

رضوی افزود: پوشاک، غذا و ورزش‌های بومی محلی در گلستان، فرصت‌های درآمدزایی در استان است که باید به آن توجه داشت

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است تا اپلیکیشن کامل گردشگری، صنایع دستی و غذایی استان گلستان راه اندازی شود تا گردشگران با ورود به این منطقه از آن استفاده کنند.

رضوی بیان کرد: نیاز به تشکیل سازمان مردم نهاد پیشتاز توسعه روستایی در گلستان است تا فعالین این عرصه بیشتر با هم تعامل داشته باشند.

وی یادآور شد: توجه ویژه‌ای به استارتاپ‌ها داریم و برای ورود محصولات روستایی به بازار هم برنامه ریزی کردیم، باید بدانیم که پایداری توسعه نیازمند مشارکت است و کار کردن جداگانه موجب کاهش توان می‌شود.

کد خبر 4380489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha