۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۷

رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان:

رمز عبور از مشکلات اقتصادی وحدت مردم و مسئولان است

رمز عبور از مشکلات اقتصادی وحدت مردم و مسئولان است

رفسنجان - رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: تنها رمز گذشتن از مشکلات اقتصادی این است که مردم و مسئولان وحدت داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی دهقان عصر سه شنبه در گردهمایی آزادگان شهرستان رفسنجان با ابراز خرسندی از میزبانی دانشگاه از این همایش، اظهار داشت: نوشتن خاطرات که در سینه های آزادگان وجود دارد مثل نماز و روزه واجب است.

دهقان با تأکید بر اینکه نوشتن این خاطرات برای نسل های بعد واجب است، بیان کرد: هر روز و هر سال که می گذرد بخشی از آنها از ذهن شما حذف می شوند و این خاطرات از دست می روند.

وی تصریح کرد: این خاطرات گنجینه ای برای آینده نظام است و خواهش می کنم همه شما دست به قلم شوید ممکن است کسی که تبحر بیشتری داشته و دست به قلم تر باشد بتواند خاطرات تعداد دیگری را نیز جمع آوری کند.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از حمایت این دانشگاه از چاپ و نشر خاطرات آزادگان خبر داد و گفت: در زمینه چاپ و خرید کتب خاطرات آزادگان و اهدای آنها به همکاران و دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان همیشه این قول حمایت را داده است و الان نیز اعلام حمایت می کند مس سرچشمه نیز در این خصوص پیشگام بوده و حمایت خواهد کرد. فقط مهم این است که سرمایه ای که در ذهن شما است روی کاغذ بیاید و بتواند مورد استفاده نسل های بعد قرار بگیرد.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این روزها در موقعیت ویژه ای قرار گرفته ایم، افزود: نگاه مردم به سمت رزمندگان دفاع مقدس و آزادگان برمی گردد و به دیدگاههای شما توجه می کنند. ممکن است نارسایی هایی وجود داشته باشد اما رزمندگان و آزادگان سرافراز به هیچ وجه از آرمانهای خود دست نخواهند کشید و تنها رمز گذشتن از مشکلات اقتصادی این است که هم مردم و هم مسئولین وحدت داشته باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر(عج) نیز در این همایش با بیان اینکه امسال چهارمین همایش آزادگان شهرستان رفسنجان است که در دانشگاه ولی عصر برگزار می شود، گفت: امیدواریم این نشست ها و همایشها هر سال برگزار شود.

مجید فصیحی هرندی افزود: آینده کشور و موفقیت ایران اسلامی در گرو استفاده از تجارب و تخصص های کارآمد است و آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس باید به عنوان کسانی که بخشی از زندگی خود را در راه اعتلای کشور و دین هزینه کردند که اجر آن در نزد خدای متعال محفوظ خواهد بود، همواره باید این مطالبه را با صلح و صفا و دوستی داشته باشیم.

وی بیان کرد: باید از کسانی که عهده دار تصمیم گیری هستند مطالبه داشته باشیم و هدردهی منابع آیندگان را متضرر خواهد کرد.

معاون دانشگاه ولی عصر رفسنجان با اشاره به اینکه مطالبه ما این است که آرمانها و اهداف شهیدان و رزمندگان و جانبازان و آزادگان فراموش نشود، یادآور شد: باید هویتهایی که در زمان جنگ داشته ایم حفظ کنیم.

علی محمدی نسب مسئول موسسه ثارالله رفسنجان و نویسنده کتابهای «بلوز پلنگی سید» و «از مهاباد تا اسلام آباد» نیز در سخنانی  بر ضرورت نشر خاطرات آزادگان و انتقال آنها به نسل کنونی تأکید کرد.

در این مراسم همچنین سید علی حسینی آزاده دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت.

کد خبر 4381703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha