۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰

امام جمعه رفسنجان:

بی‌ثباتی در بازار مردم را نگران کرده است

بی‌ثباتی در بازار مردم را نگران کرده است

رفسنجان - امام جمعه رفسنجان گفت: آنچه امروز مردم نگران آن هستند بی‌ثباتی در بازار است چرا که بعضی افراد بی‌انصاف هر کار بخواهند انجام می‌دهند اما نظارت، کنترل و تنظیم بازار سرعتی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر رفسنجان با سفارش نمازگزاران بر رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین اظهار داشت: باید نسبت به اصلاح بین دو زوج اهتمام بورزیم و نسبت به رفع اختلافات در جامعه کمک کنیم.

وی با تبریک عید سعید غدیر و گرامیداشت هفته دولت، افزود: پیام غدیر معرفی الگوی حکومت اسلامی برای ادامه راه انبیای الهی است تا نتیجه نهایی حاصل شود.

وی ادامه داد: غدیر عید ولایت، سیاست و دخالت مردم در امر حکومت اسلامی است و برای دریافت این پیام‌ها روح و جسم سالم و پاک برای پذیرش لازم است.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: کسانی که غدیر را نابود کردند روح و جسم پاک نداشتند و با غدیر جنگیدند و خودشان را نابود کردند، غدیر برای تمام مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم. لذا یکی از برنامه‌های ائمه اطهار (ع) تبیین واقعه غدیرخم بوده که در طول دوران امامت خود این موضوع را تبیین می‌کردند.

رمضانی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای بیان عملکردها است و انتظارات مردم باید برآورده شود، تصریح کرد: آنچه امروز مردم نگران آن هستند بی‌ثباتی در بازار است چرا که بعضی افراد بی‌انصاف هر کار بخواهند انجام می‌دهند اما نظارت، کنترل و تنظیم بازار سرعتی ندارد.

امام جمعه رفسنجان با بیان این مطلب که در بحث تحریم و جنگ اقتصادی ما باید زودتر از این پای کار می‌آمدیم و مسائل را حلاجی می‌کردیم و در جنگ اقتصادی از ابزارهای مختلف استفاده می‌کردیم، یادآور شد: بازار نه اینکه ثبات ندارد بلکه اصلا بازاری نیست هر کس هر نرخی می‌خواهد می‌گذارد.

رمضانی پور بیان کرد: باید به فرمایش رهبر انقلاب دولت را حمایت کنیم تا کارها را انجام دهد و این تعامل وجود دارد تا دولت کارآمدی بیشتری پیدا کرده و بتواند خدمات خالصانه خود را به مردم برساند.

وی ادامه داد: ما که از قبل می‌دانستیم آمریکا می‌خواهد ما را تحریم کند ما در دوران دفاع مقدس آمادگی نداشتیم اما در چند روز اول آغاز جنگ آماده شدیم و جلوی اشغال کشورمان را گرفتیم که این قدرت بسیج و ملت است زمانی که مردم احساس کردند به کشور، نظام و انقلاب‌شان تجاوز شده پای کار آمدند.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: زمانی که می‌گویند دادگاه مفسدان اقتصادی علنی پخش شود یعنی مردم بدانند این مفسد اقتصادی در هر سمت و جایگاهی بوده چه کرده است اگر در رفسنجان یک محتکر یا گرانفروش جریمه می‌شود باید مردم او را بشناسند.

رمضانی پور بر نظارت و کنترل جدی بازار از سوی دولت و دستگاه قضا تأکید کرد و با اشاره به قیمت خودرو تصریح کرد: شما مگر وامدار خودروسازان هستید که نسبت به عدم عرضه آن برخورد نمی‌کنید. باید مشخص شود این پول‌های بادآورده به جیب چه کسانی می‌رود نیم ساعت سایت فروش خودور باز می‌شود هر کس زرنگ است ثبت‌نام می‌کند. خدا راضی نیست اینقدر سوء مدیریت در مسائل رفاهی و معیشتی مردم باشد.

وی ابراز داشت: کارخانه‌هایی که تولید داخلی دارند چرا جنس را وارد بازار نمی‌کنند و چرا برخورد نمی‌شود؟ امیدواریم پیگیری شود و همه مجموعه‌ها دست به دست هم دهند تا مشکل معیشتی جامعه با سرعت برطرف شود.

کد خبر 4383160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha