۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱

رئیس ستاد مردمی اطعام غدیر خبر داد:

احیای رسم غدیر با توزیع ۷۵ هزار غذا بین مردم ۳ استان

احیای رسم غدیر با توزیع ۷۵ هزار غذا بین مردم ۳ استان

اصفهان-رئیس ستاد مردمی اطعام غدیر گفت: بدنبال احیای رسم غدیر، از ۸ سال پیش تلاش کردیم با توزیع غذا بتوانیم طعام غدیر را در اذهان مردم تثبیت کنیم که امسال ۷۵ هزار غذا در ۳ استان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح الله اعتصامی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اطعام غذای غدیر هرساله در حالی صورت می گیرد که هزینه آن تنها با مشارکت مردم تامین می شود.

وی با بیان اینکه سال اول اجرای طرح احیای اطعام غدیر بین شش هزار و ۵۰۰ نفر توزیع شد و این در حالی است که امسال میزان توزیع غذا به ۷۵ هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: توزیع غذا از سال ۹۰ آغاز شد که به ترتیب بین شش هزار و ۵۰۰، ۱۰ هزار و ۵۰۰ در سال ۹۱، ۱۶ هزار و ۸۰۰ در سال ۹۲، در سال ۹۳ بین ۲۳ هزار نفر، سال ۹۴ بین ۳۲ هزار نفر، سال ۹۵ بین ۳۰ هزار نفر و سال ۹۶ بین ۵۰ هزار نفر توزیع شد.

رئیس ستاد مردمی اطعام غدیر تصریح کرد: هر ساله بخشی از این غذاها بین خیریه ها، مساجد، کانون های فرهنگی و جشن های سطح شهر توزیع می شود.

وی با اظهار اینکه امسال ۷۵ هزار پرس غذا با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تهیه شده است، افزود: این میزان غذا با ۵۱۱ خادم بین مردم توزیع می شود.

اعتصامی با بیان اینکه برای اولین بار غذاها علاوه بر توزیع بین مردم اصفهان بین مردم یزد و گیلان نیز توزیع می شود، گفت: در این طرح کشورهای دیگر هم مشارکت مالی دارند و از آن جمله می توان به کویت اشاره کرد.

وی با اظهار اینکه ۶۰ درصد اطعام بین مردم مناطق محروم و ۴۰ درصد بین مردم بالاشهر توزیع می شود، ادامه داد: هدف ما احیای طرح اطعام غدیر است و نه اینکه توزیع صرفا بین مردم فقیر باشد.

رئیس ستاد مردمی اطعام عید غدیر تصریح کرد: از سال گذشته با پخش کلیپ‌های ستاد مردمی اطعام غدیر در فضاهای مجازی، مشارکت مردم از سراسر کشور و حتی از خارج کشور افزایش چشم‌گیری داشت و استقبال مردم بالا بود.

اعتصامی اذعان داشت: صداقت در نیت مشارکت‌کنندگان و کمک حضرت امیرالمؤمنین(ع) باعث توسعه و گسترش اطعام روز عید غدیر شده است؛ پخت غذا برای اطعام عید غدیر اصفهان امسال در دانشگاه اصفهان صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که هیچ ارگان یا سازمان دولتی با ستاد مردمی اطعام عید غدیر همکاری نداشته و ندارد، تصریح کرد: از ۷۵ هزار پرس اطعام عید غدیر، ۵۵ هزار پرس غذا در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر و شهرضا، ۱۰ هزار پرس غذا در استان یزد، ۳ هزار پرس غذا در اسالم خلخال، هزار و ۱۰۰ پرس غذا در نمک‌آبرود، هزار و ۱۰۰ پرس غذا در کلاردشت، ۵۰۰ پرس غذا در سیسنگان و ۵۰۰ پرس غذا در تنکابن توزیع خواهد شد.

کد خبر 4385107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha