۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۳۱

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

مشکلات اقلیمی حاصل شکاف بین مراکز علمی و جامعه است

مشکلات اقلیمی حاصل شکاف بین مراکز علمی و جامعه است

گرگان- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فاصله بین مراکز دانشگاهی و جامعه را عامل بسیاری از مشکلات زیست محیطی و کشاورزی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد عصر دوشنبه در بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی کشور، اظهار کرد: باید به این حقیقت اعتراف کنیم که خلا بین مراکز علمی و بطن جامعه باعث بسیاری از مشکلات اقلیمی شده است.

وی به پیوند بین دانشگاه و جامعه تاکید کرد و گفت: اگر قرار باید با چالش­های پیش رو مقابله کرده و از بسیاری مشکلات احتمالی پیشگیری کرد، باید تلاش کنیم بین این دو بخش ارتباط بیشتری برقرار شود.

نجفی نژاد بی توجهی مدیران به مشکلاتی که احتمال بروز آن در دراز مدت است را عامل شرایط فعلی دانست و افزود: بسیاری از چالش‌­هایی که امروز در حوزه محیط زیست و کشاورزی با آن مواجه هستیم متخصصین در سنوات قبل احتمال آن را به مدیران تذکر داده بودند.

نگاه جزیره ­ای مدیران عامل مشکلات کشاورزی استان

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نگاه جزیره ­ای مدیران به مشکلات را علت دیگر مشکلات اقلیمی اعلام کرد و گفت: هرکس می خواهد مشکل پیش آمده را به تنهایی حل کند درحالی که برای چالشی مانند کم آبی باید همه نهادها با یکدیگر به صورت هماهنگ عمل کنند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه منابع طبیعی عزممان را برای به کارگیری تمامی توان تخصص در رفع مشکل کشاورزی منطقه جزم کردیم، افزود: در سال­ های گذشته تلاش­‌هایی در این راستا صورت گرفته است.

نجفی نژاد از فعالیت کلینیک مادر تخصصی دانشگاه منابع طبیعی گرگان به عنوان پلی بین دانشگاه و جامعه یاد کرد و گفت: این اقدام برای اولین بار در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بوده است.

وی در پایان از ارتباط با بدنه اصلی کشاورزی استان خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم نامه با انجمن صنفی کشاورزی گلستان و تشکیل کارگروه برای شناسایی نیازها و تحقیقاتی در این حوزه از جمله اقدامات دانشگاه منابع طبیعی در سال­ های اخیر بوده است.

گفتنی است، بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی کشور پنجم تا هشتم شهریورماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

کد خبر 4386361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha