۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی:

زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک‌شده مسکن دار می شوند

زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک‌شده مسکن دار می شوند

زنجان-معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: در بخش اجتماعی زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک‌شده نیز در صورت نیاز مسکن‌دار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید براتی سده ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی بهزیستی استان، افزود: مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای اجتماعی هر فرد است و بهزیستی استان زنجان در حوزه ساخت مسکن تاکنون عملکرد خوبی داشته است. 

وی به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: امروز خانواده چند معلولی در کشور نداریم که مسکن نداشته باشند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: در بخش اجتماعی زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک‌شده نیز در صورت نیاز مسکن‌دار می‌شوند.

براتی بابیان اینکه تعداد آمار مراکز غیرمجاز متفاوت است، گفت: فعلاً آمار دقیقی در این حوزه نداریم.

وی افزود: مراکز اقامتی سه دسته هست و مراکز اقامتی میان‌مدت که یک هزار و ۱۹۸ مرکز است، مراکز بلندمدت ۳۴ مورد که مدت‌زمان اقامت در آن ۶ ماهه است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی بابیان اینکه مراکز مربوط به ماده ۱۶ و معتادان بی‌خانمان داده‌شده است، افزود: تعداد این مراکز ۱۷ مورد است و در استان‌هایی که مراکز ماده ۱۶ نداریم از مراکز موجود خود بهزیستی با استناد به تبصره  ۲ ماده ۱۶ استفاده کردیم.

براتی سده اهمیت موضوع مسکن در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه خیرین دست بهزیستی را بگیرند.

وی به فعالیت ۱۴ مرکز توانمندسازی معتادان اشاره کرد و گفت: طرحی به‌عنوان «مدیریت مورد» در حال اجرا است که به معتادان ترک کرده کمک شود و در این بخش برای افرادی که مسکن ندارند اقدامات لازم برای اسکان فراهم می‌شود.

براتی سده تأکید کرد: استان‌های فاقد مراکز مختص معتادان متجاهر ازجمله استان زنجان، این قشر را با رأی قاضی به کمپ‌های موجود ارجاع می‌دهند، و درزمینه معتادان متجاهر در سطح کشور، ۶۲۰ مرکز با بهزیستی همکاری می‌کنند و فعال هستند.

کد خبر 4386420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha