۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران:

دیدار با ۶ خانواده شهید کارمند شهرستان های استان تهران انجام شد

دیدار با ۶ خانواده شهید کارمند شهرستان های استان تهران انجام شد

ری-  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: دیدار با ۶ خانواده شهید کارمند شهرستان های استان تهران انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مرتضوی، بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به روز بزرگداشت کارمند دیدار با خانواده ۶ شهید کارمند را در شهرستان های استان تهران داشته ایم که تقدیری از آنان صورت گرفت.

مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه در روز گذشته به همراه معاون بنیاد شهید کشور به دماوند سفر کرده ایم  افزود: طی این سفر و در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  پل شهدای رودهن افتتاح شد که این افتتاح هم بابی برای تقدیر از این بزرگواران باشد و هم یاد و خاطره این شهیدان زنده و ماندگار بماند.

وی گفت: در شهرستان های استان تهران ۸ هزار و ۸۰۲ شهید، ۲۴ هزار و ۹۷۴ جانباز و یک هزار و ۴۰۳ آزاده داریم، که مجموعه شهدا در ۲۶۱ گلزار سامان دهی شده اند و در خصوص برگزاری یادواره شهدا در دماوند نیز گفت: این کنگره برای ۳۴۱ شهید شهرستان دماوند و در آذرماه، به صورت متمرکز برگزار می شود.

مرتضوی با بیان اینکه خدمات بدون مرز به خانواده معظم شهدا توسط بنیاد شهید اعطا شده است گفت: یعنی خانواده شهدا و ایثارگران بدون توجه به اینکه در کدام شهرستان پرونده دارند در سراسر کشور می تواند از بنیاد شهید خدمات دریافت کنند.

وی گفت: ۵۷ دانشگاه در سطح شهرستان های استان تهران با بنیاد شهید و امور ایثارگران طرف قرارداد هستند و در حال حاضر از ۲۶۱ گلزار شهید برخورداریم که ۳۹۱۳ مزار شهدا در این شهرستان ها داریم.

  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در ادامه بیان داشت: در طرح سپاس طی ۵ سال گذشته ۸۱ هزار و ۷۶۵ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران صورت گرفته که مسئولین به دیدار این خانواده ها رفته اند.

مرتضوی با بیان اینکه ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی دولتی مخصوص خانواده شهدا و ایثارگران است گفت: از این تعداد ۷۴۰ نفر جذب ارگان های دولتی و ۲۹۳ نفر جذب بخش خصوصی شده اند.

وی در خصوص تعداد یادواره و مراسم های برگزار شده  برای شهدا بیان داشت: تعداد ۱۲ هزار و ۳۸۰ یادواره و مراسم شهدا در ۵ سال گذشته در شهرستان های استان تهران برگزار شده است.

  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران افزود: بررسی های ما نشان داده است که بردن جانبازان همراه با خانواده به اردو به ویژه در خصوص جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی سبب کاهش هزینه های درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران شده است.

کد خبر 4387782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha