۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

مناسبت های عاشورایی در قزوین تقویت شود

مناسبت های عاشورایی در قزوین تقویت شود

قزوین- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مناسبت های عاشورا و تاسوعا در قزوین باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام عباس نظری روز چهارشنبه در نودوهشتمین جلسه ستادساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان قزوین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: مناسبت های روز عاشورا و تاسوعا را باید تقویت کنیم.

وی به دارا بودن مجوز ایستگاه های صلواتی تاکید کرد و افزود: این ایستگاه ها باید با نظارت و مجوز اداره کل تبلیغات اسلامی برپا شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: یکی از آسیب های موجود در هیئت ها، عدم دارا بودن مجوز آنها برای برپایی است و برخی در حمایت از این هیئت ها تلاش می کنند.

حجت الاسلام نظری یادآورشد: افرادی که سعی در برگزاری تعزیه دارند، باید محتوا و مجوزهای لازم را از ارشاد اخذ کنند.

وی در خصوص نصب عکسهای مربوط به ماه محرم در سطح شهر بیان کرد: نصب تابلوها در سطح شهر مدیریت شود و فضاسازی عمومی توسط شهرداری صورت بگیرد و بیلبوردها به صورت آمایشی در اختیار هیئت های مذهبی قرار بگیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در سطح شهر ۵۰۰ هیئت مذهبی فعال است که برنامه های مختلفی طی محرم و صفر از سوی این هیئت ها برگزار می شود.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: دقت های لازم در سالجاری باید در حمل شمایل و علامت ها صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: نخستین جمعه محرم و شیرخوارگان یکی از تجمعات مهم است که توجه لازم را می طلبد و بهتر است که در تمام برنامه های ماه محرم با تلاوت قرآن آغاز شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تشریح کرد:امیدواریم هماهنگی لازم برای برگزاری زیارت ناحیه مقدسه در تمامی مساجدمهم شهر محقق شود.

کد خبر 4388558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha