۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند:

مساجد نهاوند برای اقامه سوگواری دهه اول ماه محرم آماده می‌شوند

مساجد نهاوند برای اقامه سوگواری دهه اول ماه محرم آماده می‌شوند

همدان - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: مساجد شهری و روستایی شهرستان نهاوند برای برپایی مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی محبی بعدازظهر شنبه در ستاد برنامه ریزی ماه محرم اظهارداشت: مساجد شهرستان نهاوند برای برپایی مراسم عزاداری ماه محرم و برگزاری مراسم گرامیداشت دهه اول ماه محرم آماده می شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند ادامه داد: عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش همه ساله با شکوه خاصی در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود که امسال نیز مطابق سنت دیرین در سطح مساجد، تکایا، حسینیه ها و هیات های مذهبی این آمادگی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: جوانان با فعالیت در ۲۴۵ هیئت مذهبی شهرستان نهاوند خود را برای برگزاری مراسم ماه محرم آماده می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسی محبی همچنین به برنامه های برگزار شده در دهه ولایت اشاره کرد و گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد و شورای هیئات مذهبی در نهاوند مراسم جشن عید غدیر در بیش از ۳۰ مسجد شهری و ۶۰ مسجد روستایی برگزار شد.

وی بابیان اینکه عید غدیر خم از اعیاد مهم مسلمانان و به‌ویژه شیعیان محسوب می‌شود، گفت: مجموعه‌های فرهنگی نهاوند برگزاری برنامه‌های ارزنده و نویی برای گرامیداشت این روز در دستور کار خود قرار داده بودند و این برنامه ها با کیفیت عالی به اجرا درآمد.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: برگزاری باشکوه برنامه‌های جشن عید غدیر سبب ارتقا سطح معرفتی عموم مردم در مورد امامت و ولایت، تقویت وحدت ملی و انسجام اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام محبی گفت: قرائت خطبه غدیر، پرداختن به مسئله ولایت و اهمیت غدیر توسط روحانیون، مولودی‌خوانی، نصب بنر با مضامین گرامیداشت غدیر، ارسال پیامک‌های تبریک به شبکه تبلیغ و افراد شاخص و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از مهم‌ترین برنامه‌های اجراشده به مناسبت عید غدیر در شهرستان نهاوند است.

وی افزود: تمامی این برنامه با موضوع روحانیون مستقر، خود استقرار، بومی، طرح هجرت و اعزامی از قم انجام شده است.

کد خبر 4391242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha