۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷

معرفی کتاب؛

بازتاب آینه دربارۀ مولوی و مولوی شناسان بزرگ

بازتاب آینه دربارۀ مولوی و مولوی شناسان بزرگ

در کتاب بازتاب آینه از بزرگان مولوی پژوهی سخن به میان آمده که آثارشان در آفاق نگاه تحلیلی و انتقادی دیده بانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آثار مربوط به مولوی پژوهی عموماً توصیفی، روایی، قدسی، اسطوره ای است و تا حدود زیادی هم دربارۀ مولانا عیب اندیشانه، و در نتیجه عیب اندیشانه بحث شده است که در این نوع نگاه چون همه چیز را می پذیرند امکان و احتمال این که داغ عیب بر پیشانی تحقیق و پژوهش های توصیفی نشنید دور نیست. در عرصۀ مولوی پژوهی جای تحقیقی جدی و تحلیلی در انبوه آثار موجود خالی به نظر می رسد.

این که نگاه نکته سنج، واقع بین، نقادانه و بدون اغراض و امراض پژوهشی تا اعماق وجود مولوی و تصوف اورا بکاود هنوز جز در مواردی نادر، صورت تحقق نبسته است.

تحقیق حاضر، از بزرگان مولوی پژوهی سخن به میان آورده که آثارشان در آفاق نگاه تحلیلی و انتقادی دیده بانی می کند. امید می رود موضوع مولوی شناسی از مرز روایت های فضیلت مابانه واهی، راهی و رهی به دنیای درون این انسان معنوی پیدا کند.

 تحقیق حاضر نه مدعی چنین نگاهی، بلکه در مطلب چنین دیدی، نقبی به دنیای مولوی پژوهی زده است. در این کتاب از چهار مولوی پژوه نامی سخن رفته - خلیفه عبدالحکیم - عبدالباقی گولپینالی - آن ماری شیل - فرانکلین دین لوییس.

کتاب بازتاب آینه (درباره مولوی و مولوی شناسان بزرگ) اثر مسعود ربیعی فر  در ۱۷۴ صفحه به قیمت  ۱۶۰ هزار ریال از سوی انتشارات روزآمد منتشر شده است.

کد خبر 4393785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha