۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲

استاندار البرز:

ثبت منطقه ویژه گردشگری طالقان در دستور کار مجلس است

ثبت منطقه ویژه گردشگری طالقان در دستور کار مجلس است

کرج – استاندار البرز گفت: ثبت طالقان به‌عنوان منطقه ویژه گردشگری در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر،   محمدعلی نجفی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با تاکید بر ضرورت تقویت بسترهای گردشگری در استان، افزود: موازی کاری در خصوص ایجاد امکانات و خدمات گردشگری نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری به دنبال جذب مشارکت‌های بخش خصوصی هستیم، گفت: البرز در حوزه گردشگری توانمند است، زیرساخت‌های نیازمند توجه ویژه است.

استاندار البرز بابیان اینکه استان البرز شاهراه مواصلاتی بیش از ۱۳ استان کشور با پایتخت است، گفت: باید در جذب مسافران عبوری و توسعه بسترهای گردشگری بیش از این تلاش شود.

نجفی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه از دستگاه‌های خدمات رسان انتظار می‌رود در راستای اختصاص انشعابات با دقت نظر بیشتری اقدام کنند، گفت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی نباید در انتظار آب، برق و گاز و سایر امکانات بمانند و درازای آن واحدهای غیرمجاز به‌راحتی فعالیت خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه همه باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی تلاش کنیم، گفت: از اداره کل منابع طبیعی انتظار می‌رود که چند نقطه در استان برای اختصاص به مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی را مشخص کند.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: البرز ظرفیت‌های گردشگری فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد و باید با شناسایی دقیق این اماکن، نسبت به تقویت گردشگری استان اقدام شود.

نجفی بابیان اینکه ثبت طالقان به‌عنوان منطقه ویژه گردشگری در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، گفت: با توجه به این امر جاذبه‌های استان و به‌خصوص طالقان، بیشتر  موردتوجه قرار می‌گیرد.

استاندار البرز افزود: راه‌اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام نیز از جهات مختلف برای استان حائز اهمیت است ازاین‌رو گردشگری استان نیز باید در این راستا فعالانه وارد عمل شود.

نجفی به وضعیت بازار و انبارهای کالا اشاره کرد و گفت: بازرسی و نظارت در این رابطه دارای اهمیت است، ولی زیبنده تولیدکنندگان و بخش خصوصی نیست که با اندیشه متخلف و محتکر با آن‌ها برخورد شود چراکه به‌طورقطع آن‌ها نیز دلسوزانه برای بازگشت ثبات به بازار اقدام می‌کنند.

وی افزود: اکنون شرایط تولید و صنعت به‌گونه‌ای است که باید با تمام امکانات موجود استانی و کشوری درصدد تسهیل در امور تولید باشیم بنابراین با چنین رویکردی در استان اقدام می‌شود.

کد خبر 4393825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha