۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آبفای وزارت نیرو:

زنان نقش مهمی در توسعه پایدار استفاده از منابع آبی دارند

زنان نقش مهمی در توسعه پایدار استفاده از منابع آبی دارند

تهران- مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آبفای وزارت نیرو گفت: زنان نقش مهمی در توسعه پایدار استفاده از منابع آبی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بنفشه زهرایی در کارگاه مدیت مصرف آب که از سوی آبفای استان تهران و در جمع بانوان مبلغ استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بشر با توسعه تکنولوژی به سمت استفاده از انرژی رفت که بعد از مدتی متوجه شد این تاثیر به خودش باز می گردد و به این نتیجه رسید که در صورتی که این انرژی با این هجم بی تدبیری استفاده شود بشر متوقف می شود.

زهرایی در ادامه به توسعه پایدار استفاده از منابع اشاره کرد و افزود: زنان به عنوان یکی از احاد اجتماع نقش تعیین کننده دارند و باید بدانند که مصرف این انرژی باید طوری باشد که پایدار باشد و به آن اضافه هم بشود تا بتوانیم این منابع را به نسل بعدی انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه نقش اجتماعی و مسئولیت پذیری انسان ها در مصارف آب بسیار مهم است گفت: برای تولید هر محصولی نیاز به آب وجود دارد و اگر ما بتوانیم در حوزه های مختلف اصلاحات لازم را در زمینه مصرف درست داشته باشیم می توانیم کمک شایانی به ذخیره این ماده اساسی کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف وزارت نیرو  با بیان اینکه ما نمی توانیم منابع ابی را مدیریت کنیم گفت: وظیفه تامین و انتقال آب بر عهده دولت است و وظیفه مصرف صحیح و بهینه آب نیز بر عهده خانواده ها به ویژه زنان گذاشته شده است لذا زنان می توانند با فرهنگ سازی و دریافت اطلاعات و آموزش های صحیح نسبت به این موضوع تلاش کنند که منابع محدود آب به خوبی مدیریت شود و از هدر رفت و اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 4393988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha