۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۱۵

نماینده ولی فقیه در فارس:

شبکه روابط عمومی ها باید ایجادشود/پنجه طلایی های روابط عمومی شوید

شبکه روابط عمومی ها باید ایجادشود/پنجه طلایی های روابط عمومی شوید

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس گفت: شبکه روابط عمومی ها باید ایجاد شود و در راستای منافع ملی و منافع گروه های مختلفمان وقتی که منفعت مشترکی داریم همه باید با هم کار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار مدیدان روابط عمومی ادارات کل، نهادها و ارگان های اجرایی استان فارس در چهلمین سال انقلاب اسلامی یاد همه کسانی که برای این نظام زحمت کشیده اند و سیلی به راه انداخته اند که گذشت و گذشت تا امروز زلال و پاک می خواهد همه دنیا را متوجه خودش کند، یادشان را گرامی داشت و گفت: قاعده همین است که سیل در آغاز بسیار گل آلود باشد و وقتی که به نزدیک دریا می رسد آرام پاک و زلال باشد.

وی در ادامه گفت: اگر امروز ما مواجهیم با مسائلی که جامعه ما را به نظر می رسد نگران کرده است دارد آن گل آلودی بر طرف می شود و دیگران می گویند دارد خودش از بین می رود؛ خیر می خواهد آب پاک اسلام ناب واضح شود از آن خاک و خاساک هایی که همراهش بود جدا شده و البته آزمایشی است که در این مرحله آخر هم به خوبی پس خواهیم داد.

دژکام در عین حال افزود: مژده هایی که اهل بیت(ع) داده اند این است که مردم ایران می ایستند تا این آب پاک شود و دیگران شروع می کنند اما به نقطه پایان نمی رسانند ما شروع کرده ایم و ان شاءالله نقطه پایان خواهیم رساند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: این همه اوج ادب و هنر که در مجلس است نشان دهنده این می باشد که ما ملت توانایی هستیم که می توانیم مسائل خود را لطیف حل کنیم؛ این لطافت روح شاعرانه ای که بود خیلی از مسائلی که ممکن است با تحلیل حل نکنیم با ۴ بیت حلش کرد.

او ادامه داد: این قدرت اقناعی است که در مردم و ادبیات ما موج می زند و امروز نیاز داریم به اینکه ملت خود را اقناع کنیم و جامعه جهانی را اقناع کنیم که ما می توانیم و به عنوان یک تمدن در بین تمدن های بزرگ دنیا حضور داشته باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: گفتند در جنگ تمدن ها تمدن ایرانی اسلامی نابود خواهد شد تمدن یهودی و مسیحی می ماند اما تمدن ایرانی اسلامی نابود خواهد شد اما بعد از ۲۵ سال وارونه آنها احساس می کنند که خودشان در خطر هستند و ما محکم ایستاده ایم.

وی در ادامه افزود: چیزی که رهبری فرمودند ترامپ را مار و مور خواهد خورد و ما باز هم خواهیم ایستاد و جهان را متأثر از فکر و فرهنگ خود خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس در عین حال با توجه به اینکه امسال چهلمین سال انقلاب اسلامی است و روابط عمومی ها باید در این وادی یک عنایت قوی داشته باشند، به ذکر چند نکته خطاب به مسئله روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اولا نیاز اینکه ما روابط عمومی داشته باشیم به خاطر این است که انسانیم اگر ملائکه بودیم ملائکه اینطور تجمع هایی که به شکل اجتماعی بخواهند زندگی کنند، نیازی ندارند و چون نیازی ندارند ارتباطات به این معنا بین آنان مطرح نیست، اما ما انسان هایی هستیم که نیاز داریم مدنی و اجتماعی زندگی کنیم و تا وارد اجتماع شدیم بحث ارتباط بین افراد و اجتماع مطرح می شود

وی افزود: وقتی نهادسازی کردیم سازمان دادیم هر سازمان بحث ارتباطش با سایر سازمان ها مطرح می شود باید به شکلی این مسئله خود را حل کنیم.

آیت الله دژکام عنوان کرد: گفتند که یک آموزش آکادمیکی نسبت به بحث روابط عمومی شکل گرفته است و دارد کار می شود، همه می دانیم روابط عمومی را اگر بخواهیم تحلیل کنیم اول باید بگوییم علم است یا هنر گرچه هر دو آموزش می خواهد اما به نظر می رسد که روابط عمومی هنر است و سوای یاد گرفتن مفاهیم نظری باید کارآموزی و کارورزی کنیم و این هنر را در خودمان رشد دهیم.

وی با بیان اینکه در علم پزشکی هم چنین دیدگاهی هست که علم است یا هنر گفت: داوری نمی خواهیم بکنیم اما مسلما پزشک هم گاهی کار هنرمندانه می کنند این است که گاهی به پزشکان پنجه طلا گویند که در کارشان غوغا می کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: شما هم باید پنجه طلایی های روابط عمومی شوید نوع ارتباطات اگر هنرمندانه شکل نگیرد به آن هدفی که می خواهیم نمی رسیم؛ اگر این هنر را با هم افزایی مجموعه روابط عمومی تحت همین تشکل انجمن روابط عمومی ها بالا ببرید، جای خود را باز می کنید.

وی افزود: روابط عمومی به این شکلی که در محیط های اداری ما طرح شده است زیاد آشنا نیستیم زیرا عادت نکردیم به اینکه روابط عمومی بخواهد نقش آفرین باشد کسانی که مسئول روابط عمومی می شوند باید آنقدر زیبا عمل کنند که جا بیفتد.

امام جمعه شیراز با این وجود در این راستا خواستار این شد که دو نوع کار باید شکل بگیرد و افزود: شخص کسی که مسئول روابط عمومی است باید توانایی های ارتباطی خود را بالا ببرد ؛ ارتباط مسئله ای است که بشر به آن نیاز دارد به طور کلی یعنی هرکسی برای موفق بودن در زندگیش ارتباطات خود را باید با دیگران سامان دهد آنکه مسئول روابط عمومی هست می خواهد یک سازمان با بقیه سازمان ها و نهادهای اجتماعی ارتباط دهد و اگر خودش توانایی ارتباطیش قوی نباشد هرچقدر هم امکانات بدهیم نمی تواند کاری کند.

دژکام ادامه داد:ما بحثی در آموزش اخلاق پزشکی که با دانشجویان هم کار می کنم داریم که روابط پزشک و بیمار را چطور سامان دهیم؛ خیلی خوب است که توجه کنیم به این مسئله ما یک مدل ارتباط پزشک و بیمار داریم یک مدل فقط به نام مدل کمبریج، دو دانشگاه اروپایی یک تفاهم نامه نوشتند که مدل ارتباط پزشک و بیمار را تبیین کنند، ۳۶ سال روی این قضیه کار کردند و بعد مدل خود را ارائه کردند.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات ما کم صبر هستیم به نظر می رسد که دیروز کسی دستور داد امروز باید عمل شود این کم صبری گاهی اوقات خراب می کند.

دژکام افزود: صبورانه دنبال کنیم هم صبورانه پژوهش هم صبورانه اقدام کنیم تا به نتیجه برسیم؛ می خواهیم یک مدل ارتباطی برای سازمان های یک کشور بخواهیم ارائه دهیم خیلی زود نمی شود و اگر آن را خیلی زود می شود را پیشفرض گرفتیم ناامیدمان می کند برخی از پیشفرضها را تغییر دهیم.

وی افزود: باید پیشفرض را تغییر دهیم آنها برای یک مدل ارتباطی دو دانشگاه ۳۶ سال کار می کنیم بعد می خواهیم بگوییم مسائل یک کشور را حل کرده ایم و یک تمدن را به دنیا معرفی کنیم و رقیب تمدن اروپایی شویم و بگوییم چرا نشده است به این زودی نباید متوقع کنیم باید دو سه نسل تلاش کنیم بعد بگوییم به کجا رسیده ایم.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری گفت: ارتباط روحانیت و بخش خصوصی خوب است و ما به نوعی این ارتباط که از بدو انقلاب داشتیم تا امروز حفظ کرده ایم من چند حوزه را اداره کرده ام هیچ کدام از هزینه ها از بودجه ای که دولت می دهد نیست.

وی افزود: این ارتباط ما همیشه با بخش خصوصی بوده است من به راحتی در بازار رفت و آمد می کنم و من وسط بازار گاهی اوقات منبر می رفتم اکنون هم چنین کاری را دوست دارم این ارتباط همیشه بوده است  که بحمد الهی نتیجه خوبی هم داشته است.

دژکام اعلام کرد: ما از مردم می گیریم و خرج می کنیم و افتخار هم می کنیم چون مردم صادقانه و برای خدا هم پول می دهند.

امام جمعه شیراز، افزود: در همین اوضاع سخت این بخش خصوصی دارد هنوز هم نهاد دین و روحانیت را حمایت می کند و اگر دینشان با خدا و پیامبر نبود کسی از اینجور خرج ها نمی کرد این را باید به عنوان افتخار خودمان بگوییم و پای آن هم ایستاده ایم که از بخش خصوصی در مراحلی که حقوقشان ضایع می شود دفاع کنیم چون حق را باید گرفت و ما هم پای گرفتن حق هستیم

وی تصریح کرد: توقع داریم که اردیبهشت و در هفته روابط عمومی شما را دیدیم در رابطه با شبکه روابط عمومی های استان گزارشی ارائه دهید.

کد خبر 4395382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha