۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

کرمانشاه به یک چاپخانه مجهز نیاز دارد

کرمانشاه به یک چاپخانه مجهز نیاز دارد

کرمانشاه_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به یک چاپخانه مجهز نیاز دارد که روزنامه ها برای چاپ به خارج از استان ارسال نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رحیم جعفری امروز چهارشنبه در هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ کرمانشاه که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: بدون تردید صنعت چاپ با قدمتی که دارد یکی از مهم ترین عناصر و عوامل تولید علم و فرهنگ و دانش در حوانع بشری بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: اگرچه صنعت چاپ در کشور ایران نسبت به بسیاری از کشورها با تاخیر رسمیت پیدا کرد اما گواه تاریخی بر این است که ۵ قرن قبل از میلاد صنعت چاپ در ایران وجود داشته است.

وی افزود: تاثیر گذاری صنعت چاپ در توسعه علم و دانش و آگاهی سازی بسیار مشهود است و ماهیت فرهنگی این صنعت یکی از نکات اساسی و قابل توجه است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه قدمت این صنعت در استان کرمانشاه بیش از یک قرن است، گفت: این صنعت همزمان با چاپ روزنامه در کشور همزمان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در استان کرمانشاه صنعت چاپ بیشتر به صورت سنتی انجام می گیرد لذا لازم است آنرا مجهز به علم روز کنیم تا از سنتی بودن عبور کند و به چاپ نوین برسد ما در زمینه صنعت چاپ به پیشرفت نیازمند هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: با پیگیری های بعمل آمده قرار شد رشته چاپ در مراکز علمی آغاز به کار کند که با مشکلاتی روبه رو شد و اگر وضعیت این مشکلات تا ۲۰ روز آینده مشخص شود برای سال جدید در مراکز علمی می توانیم در این رشته دانشجو داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تجاری بودن این صنعت و سرمایه گذاری کلان در آن، انتظار می رود توجه خاصی به این صنعت داشته باشیم.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: مشکلاتی بر سر راه این صنعت وجود دارد که می توان گفت شاه کلید حل بسیاری از مشکلات در دستان اداره اقتصاد و دارایی است که با حل و فصل مشکل ارزش افزوده می توانیم شاهد رونق این صنعت مهم باشیم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به یک چاپخانه مجهز نیاز دارد که روزنامه ها برای چاپ به خارج از استان برده نشود و باید خود را مسلح به چاپ نوین کنیم که در غیر اینصورت به توسعه نخواهیم رسید.

کد خبر 4395421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha