۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۴۴

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان:

استکبار طرح براندازی نظام اسلامی را دنبال می‌کند

استکبار طرح براندازی نظام اسلامی را دنبال می‌کند

همدان-عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه استکبار از حاکمیت اسلام در منطقه ناراحت است وبه همین دلیل طرح براندازی نظام اسلامی را دنبال می کند، گفت: دشمن جنگ اقتصادی را پی گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد خاتمی عصر پنج شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در استان همدان بابیان اینکه رسالت روحانیون تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی مردم است، به در پیش بودن دهه اول محرم اشاره کرد و افزود: امور مذهبی که روزی برای ما بدیهی به شمار می آمد، برای نسل های بعد از انقلاب آنهم در این دنیای شبهه افکن، وضعیت متفاوتی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محرم بهترین ماه برای بیان مسائل مذهبی است، عنوان کرد: رسالت روحانیون در جامعه تقویت بنیه اخلاقی مردم است، آنهم در شرایطی که می دانیم اخلاق جامعه ما در تراز انقلاب اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی اخلاق جامعه در اندازه آنچه که از ملت انقلابی و شیعی انتظار هست، نیست؛ عنوان کرد: در عرصه اخلاق توجه به مسائلی مانند انصاف کم است به نوعی که وقتی تخلفی از یک روحانی، پاسدار، دولتی و غیره سر میزند آن را به همه تعمیم می دهیم.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه مواسات از دیگر موارد مغفول مانده در جامعه است، گفت: در شرایط کنونی جامعه وقتی ارز یا طلا گران می شود به جای اینکه افراد مواسات کنند، به احتکار می پردازند و دچار فساد می شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم اقدامات قوه قضاییه تا سالم سازی جامعه ادامه یابد، گفت: پرهیز از عوامل تفرقه، هتاکی، فحاشی، غیبت، تهمت و شایعه پراکنی باید توسط مبلغان مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه علما باید این گونه مسائل را برای مردم تبیین کنند چرا که مردم باید بدانند انسان حق ندارد هر حرفی که می شنود، بیان کند؛ گفت: تقویت بنیه سیاسی کشور رسالت دیگر مبلغان دینی است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب مدیون عالمان دین وتداوم آن نیز مدیون تبیین مبلغان است به سخنان امروز مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و آن را مصداق بصیرت افزایی برشمرد و گفت: مبلغان می توانند برای بصیرت افزایی از این بیانات استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه هدف نهایی دشمنان براندازی نظام است، گفت: نسبت دادن ساخت بمب اتم به ایران، حمایت از تروریسم و یا عدم رعایت حقوق بشر یک طنز ۴۰ ساله است چراکه ما به دنبال بمب اتم نیستیم و نمی توانیم هم باشیم زیرا  پیامبر اکرم(ص) استفاده از چنین سلاحی را حرام کرده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار از حاکمیت اسلام در منطقه ناراحت است به همین دلیل طرح براندازی نظام اسلامی را دنبال می کند، عنوان کرد: اولین ابزار براندازی دشمنان در این عرصه، جنگ اقتصادی است که با تمام قوا آن را انجام می دهد.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات داخل کشور است هرچند نمی توان نقش تحریم ها را نادیده گرفت، عنوان کرد: پمپاژ یاس و نا امیدی در جامعه از دیگر اقدامات دشمنان است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری فرمودند خوشبین باشید، گفت: امنیت موجود در کشور بسیار مهم است آنهم در شرایطی که گروه های مختلف برای انجام برخی اقدامات وارد کشور شده اما توسط دستگاه اطلاعاتی کشور متلاشی می شوند.

کد خبر 4396116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha