۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در گفتگو با مهر خبرداد:

اعزام ۱۶۰ مبلغ دینی به هیئات مذهبی گناباد در ایام محرم و صفر

اعزام ۱۶۰ مبلغ دینی به هیئات مذهبی گناباد در ایام محرم و صفر

گناباد- رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت:۱۶۰ مبلغ دینی در ایام محرم و صفر به هیئت های مذهبی این شهرستان اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام محمدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ایام محرم در گناباد اظهارکرد:مداحان گناباد برای دانش افزایی به دوره آموزشی فرستاده شده اند و یک دوره آموزشی نیز برای روحانیون مستقر برگزار خواهد شد.

وی افزود: تعدادی مبلغ از قم و مشهد برای ایام محرم به گناباد عزیمت خواهند کرد و در مجموع ۱۶۰ مبلغ به هیئت های مذهبی  شهرستان اعزام می شوند تا فضائل محرم را برای مردم تبیین کنند.

رحمانی با اشاره به فعالیت بانون نیز در ایام محرم اظهار داشت: تعداد ۱۰ هیئت مذهبی بانوان در گناباد داریم که نشستی با مسئولان آنها برگزار و برنامه ها بررسی شده است.

وی با اشاره به نوسانات قیمت اقلام اصلی مورد نیاز درمحرم برای نذری عنوان کرد: مکاتباتی با مرکز استان برای تامین روغن و برنج هیئت های مذهبی داشته ایم و با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم این اقلام را از ابتدای محرم توزیع کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد خاطرنشان کرد: به مبلغین توصیه شده از ظرفیت محرم و منبرها در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و دخالت خانواده ها در زندگی زوجین استفاده و به مشکلات مردم مانند اشتغال نیز پرداخته شود.

رحمانی با اشاره به این که از مصادیق منکر امروز گران فروشی و یا احتکار است بیان کرد: مبلغین در این ایام می توانند با بیان مسائل و مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در کاهش این منکرات اثرگذار باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰ هیئت مذهبی در  گناباد فعالیت دارند که برخی از این هیئت ها دانشجویی و دانش آموزی هستند.

کد خبر 4397718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha