۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه عنوان کرد

کشف ۱.۵ تن روغن حیوانی از یک کارگاه غیرمجاز

کشف ۱.۵ تن روغن حیوانی از یک کارگاه غیرمجاز

کرمانشاه- کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از کشف ۱.۵ تن روغن حیوانی از یک کارگاه غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد.

مهندس بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی هفته گذشته ۱۰ تن گوشت در کرمانشاه کشف شد و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته ۱.۵ تن کشفیات روغن حیوانی از یک کارگاه غیرمجاز داشتیم افزود: با دستور قضایی مکان پلمپ و نمونه برداری نیز در دست انجام است.

خدادادیان درباره نظارت بر مدارس گفت: این مقوله نظارت بر مدارس، در شورای اداری مطرح شده که بر اساس آیین نامه بهداشت مدارس بر بهداشت، تخلیه، سرمایش و گرمایش، آبخوری و بوفه نظارت خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: همچنین بر اساس آیین نامه سه ماه یکبار از مدارس بازدید می شود البته خیلی از مدارس قدیمی هستند و بودجه آموزش پرورش هم برای اصلاح ناکافی است.

خدادادیان خاطرنشان کرد: بر همین مبنا برنامه های با اولویت بیشتر اجبار مدارس به انجام تعمیرات آبخوری ها و بوفه ها است.

وی با بیان اینکه واحدهای مختلف مرکز بهداشت بر مدارس نظارت می کنند افزود: در این میان رعایت بهداشت توالت و نظافت کلاسها، حفاظ های نرده کشی، کنترل نقاط خطر خیز و حادثه خیز در دستور کار است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از هماهنگی با اجراییات شهرداری برای مبارزه با دست فروشها خبر داد و گفت: دست فروشها در آستانه بازگشایی مدارس، برای فروش مواد غیرمجاز و غیربهداشتی هجوم می آورند که با اجراییات هماهنگی هایی انجام شده است.

خدادایان با اشاره به لزوم بهسازی و بازسازی بوفه مدارس و صدور کارت تندرستی عنوان کرد: برای کنترل بهداشت مواد غدایی برخی مدارس به پختن آش یا مواد خوراکی پخت شده اقدام می کنند که باید موارد بهداشتی مربوطه رعایت شود.

وی افزود: همچنین برای ارتقای سطح بهداشت و ترویج فرهنگ و نیز انتقال آن به خانواده ها به ویژه متوسطه اول و دوم در تلاش هستیم همچنین بهداشت موادغذایی دانش آموزان اول تا ششم نیز مورد توجه است

کد خبر 4398091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha