۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۳۷

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند:

مبلغان با جوانان فعال در هیئت‌های مذهبی تعامل سازنده داشته باشند

مبلغان با جوانان فعال در هیئت‌های مذهبی تعامل سازنده داشته باشند

همدان-رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند بابیان اینکه محرم فرصتی است تا مبلغان مردم را با فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا کنند، گفت: مبلغان با جوانان هیئت‌های مذهبی تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی محبی بعدازظهر یکشنبه در مراسم اعزام روحانیون به مناطق مختلف نهاوند که به مناسبت ماه محرم انجام شد، گفت: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است تا مبلغان از آن بهره برده و مردم را با فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) آشنا کنند.

وی بابیان اینکه عاشورا مکتب انسان‌سازی است و ایام محرم بهترین فرصت برای بیان سیره و عمل امام حسین (ع) در مقابله با کفر و ظلم است، گفت: قیام امام حسین(ع) باید برای همیشه تاریخ سرلوحه عمل ما قرار گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند ماه محرم را فرصت خوبی برای جذب جوانان به مسجد عنوان کرد و گفت: روحانیون باید همه تلاش خود را در این راستا به کار بگیرد تا نسل جوان هرچه بیشتر و بهتر بافرهنگ شهادت و عاشورا آشنا شود.

وی باتاکید براینکه جوانانی که جذب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می شوند و درس‌های عاشورا را می آموزند در مقابل تهدید نرم دشمن نیز خودبه‌خود مصون خواهند شد، گفت: در راستای بهره‌گیری از ایام محرم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) همزمان با اولین روز ماه محرم ۱۹۵ مبلغ بومی و غیربومی به مناطق شهری و روستایی شهرستان نهاوند اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مساجد، حضور و سخنرانی در آیین‌های سوگواری اباعبدالله (ع) و تبیین فرهنگ امر به‌معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغی این روحانیون خواهد بود.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: روحانیون اعزامی باید با همکاری هیئت‌های مذهبی و هیئت‌امنای مساجد بستر مناسبی برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین (ع) فراهم کنند و با جوانان و نسل جوان هیئت‌ها تعامل خوبی داشته باشند.

وی افزود: روحانیون و مداحان باید به جلوگیری از ورود بدعت‌های جدید به مراسم عزاداری توجه کنند.

حجت الاسلام محبی بیان داشت: روحانیون باید با صبر و حوصله و گفت‌وگو با جوانان مذهبی آن‌ها را هرچه بیشتر به شرکت در نماز جماعات و حضور در مراسم‌ عزاداری ترغیب کنند.

وی عنوان کرد: در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان نهاوند ۲۴۰ هیئت مذهبی برادران و خواهران از این اداره مجوز فعالیت دریافت دارند و اعضای هیئت‌امنای آن‌ها نیز با حکم اداره تبلیغات به فعالیت می‌پردازند.

کد خبر 4398457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha