۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۲۸

عضو مجلس خبرگان رهبری:

قیام سید الشهدا(ع) الگوی ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی است

قیام سید الشهدا(ع) الگوی ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی است

مشهد-عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام سید الشهدا(ع) ویاران باوفایشان الگوی ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در برنامه شب اول محرم بارگاه منور رضوی اظهار کرد: همانطوری که قیام سید الشهدا(ع)،الگوی امام راحل و مردم برای سرنگونی نظام ستمشاهی در چهل سال قبل بود، اکنون نیز قیام ایشان الگوی ملت ایران برای مبارزه با استکبار جهانی است.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) پرچم هدایت اسلام است و یاد و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع)و بزرگداشت نهضت این امام همام باعث رشد معنوی انسان می‎شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:همه ما خوب می‎دانیم اوج گریه و زاری برای از دست دادن یک شخص، نهایتا چندسال است اما سیدالشهدا(ع) مصیبت عظیمی دارد که پس از گذشت بیش از هزار سال هنوز مردم جامه مشکی برتن کرده و برای ایشان به عزاداری و مرثیه‎سرایی می‎پردازند.

وی تاکید کرد: از تاریخ گذشتگان باید عبرت گرفت و از این تجربیات برای زمان حال و آینده استفاده کرد،  فلسفه بیان تاریخ انبیاء(ص) در قرآن این است که ما از آنها درس بگیریم و آن را چراغ حرکت خود در مسیر حق تعالی و عبودیت قرار دهیم.

خاتمی تصریح کرد: زیارات و احادیث زیادی در مورد سیدالشهدا(ع) از اهل بیت(ع) نقل شده که همه آنها به عظمت قیام ایشان اشاره دارد. در زیارت امام حسین(ع) ما خودمان را به عنوان هم سنگران  و همراهان حضرت معرفی می ‏کنیم لذا باید به وجدان خود مراجعه کنیم و ببینیم چه مقدار روحیه محبان واقعی سیدالشهدا(ع) در وجود ما نهفته است.

کد خبر 4399875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha