۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲

امام جمعه ایلام:

فرهنگ غنی اهل بیت عامل سرافرازی ملت ایران است

فرهنگ غنی اهل بیت عامل سرافرازی ملت ایران است

ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فرهنگ غنی خاندان عصمت و طهارت (ع) عامل سرافرازی ملت ایران و سدی محکم در برابر هجمه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز سه شنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در طول قرن های گذشته دشمنان همواره سعی کرده اند این نقطه قوت ملت ابران را که موجب همبستگی ملی شده است را تضعیف و تخریب کنند ولی حب و اتیاقی که در این ملت بزرگ برای تاسی به سیره اهل البیت (ع) وجود دارد، نابودشدنی نیست.

امام جمعه ایلام گفت: دشمنان تلاش می کنند با وارد کردن خرافات و بدعت ها در مفاهیم دینی و ارزشی آنرا به انحراف بکشند ولی در سایه وجود روحانیت و بصیرت افزایی به جامعه این توطئه به سنگ خورده است.

آیت الله لطفی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های دشمن تخریب فرهنگ مقاوم انقلاب اسلامی ایران که نشات گرفته از عاشوراست و در این زمینه تلاش های گسترده ای را انجام داده است.

وی اضافه کرد: با رشد فناوری ها و وسایل ارتباط جمعی روز به روز شیوه های دشمن برای غلبه بر فرهنگ اسلامی تغییر می کند و می طلبد با استفاده از این ابزارها به جنگ دشمنان برویم.

امام جمعه ایلام با ذکر اینکه امروز ابعاد مختلف این فرهنگ مورد هجمه است، گفت: بی شک دشمن کاری از پیش نخواهد برد چراکه فرهنگ اهل بیت ریشه در باورهای دینی و اعتقادی مردم دارد.

حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: باید این فرهنگ دینی و اعتقادی مردم تقویت شده و برابر هجمه های دشمن مصون شود چراکه مکتب عاشورا برای ملت ایران بسیار مهم، ارزشمند و اساسی است.

وی با اشاره به حلول ماه محرم گفت: برای مقابله با هجمه های گوناگون و ترفندهای دشمن در ماه پیروزی خون بر شمشیر که با برنامه‌های شیطانی زیادی همراه است باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی همچنین به آسیب های اجتماعی موجود در استان اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه طلاق و خودکشی باید بصورت کارشناسانه علل و عوامل آن شناسایی شود چراکه زنگ خطری برای اضمحلال خانواده هاست.

کد خبر 4400250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha