۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان:

روباه سرگردان و زخمی در پارک شاهین شهر زنده‌گیری شد

روباه سرگردان و زخمی در پارک شاهین شهر زنده‌گیری شد

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: یک قلاده روباه که به دلیل آسیب از ناحیه کمر در پارکی در شاهین شهر سرگردان شده بود، برای تیمار و رهاسازی به «قمیشلو» منتقل شد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دارای مناطق حفاظت شده متنوعی است، اظهار داشت: انواع گونه‌های حیات وحش در مناطق حفاظت شده اصفهان، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق شکار ممنوع زندگی می‌کنند که در معرض خطر شکار غیرمجاز توسط شکارچیان و یا به دام افتادن در تله‌های ثابت و متحرک آنها هستند.

وی افزود: گاه این حیوانات با خارج شدن از محل زندگی خود گم شده و یا به دلایل مختلف در مناطق مسکونی گرفتار می‌شوند که اغلب اوقات با مساعدت‌های مردمی از خطر نجات یافته و با تحویل به یگان حفاظت محیط زیست تحت درمان قرار گرفته و سپس در محیط طبیعی زندگی خود رهاسازی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته یک روباه معمولی درحالیکه از ناحیه کمر زخمی و در پارک شاهین‌شهر سرگردان بود با اطلاع رسانی یکی از کارگران فضای سبز زنده‌گیری شد، ابراز داشت: این روباه به منظور درمان و رهاسازی در پناهگاه حیات وحش قمیشلو به این منطقه منتقل شد.

بزغاله گرفتار در دام، توسط محیط بانان رها شد

وی به رهاسازی یک بزغاله از دام توسط محیط بانان پناهگاه حیات وحش عباس آباد اشاره و ابراز داشت: این حیوان در یک تله فلزی گرفتار شده بود که با کشف به موقع توسط محیط بانان از دام رها شد و با توجه به آسیب دیدن دست بزغاله پس از تیمار و درمان در طبیعت محل زندگی خود رهاسازی می‌شود.

جمشیدیان به ضرورت فرهنگسازی بیشتر در ارتباط با حفاظت از حیوانات حفاظت شده اشاره و بیان داشت: در طول ماه هر بار به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ شکارچی در مناطق حفاظت شده اصفهان دستگیر می‌شوند و بر این اساس نیازمند فرهنگسازی بهتر و استفاده از روش‌های نوین تربیتی در ارتباط با این افراد هستیم.

۲۸ متخلف شکار در مناطق حفاظت شده اصفهان دستگیر شدند

وی با بیان اینکه در ماه گذشته ۲۸ متخلف شکار در مناطق حفاظت شده اصفهان دستگیر شدند، تاکید کرد: این شکارچیان در زیستگاه‌های گلپایگان، کاشان، خمینی شهر، خور و بیابانک، لنجان، سمیرم، قمیشلو و موته دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: از این متخلفان سه راس آهو، دو راس قوچ و میش، یک راس کل، ۱۳ قطعه کبک و تیهو و پنج قطعه سهره طلایی کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کرد: در اکثر مواقع مردم همیاری خوبی با محیط زیست دارند و با اطلاع رسانی در ارتباط با نگهداری غیرمجاز حیوانات و یا گرفتار شدن انواع گونه‌ای حیات وحش در نقاط مختلف در حفاظت از حیوانات به ما کمک می‌کنند.

کد خبر 4400254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha