۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۶

بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی استان یزد در روستای گل‌افشان افتتاح شد

بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی استان یزد در روستای گل‌افشان افتتاح شد

یزد ـ بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان یزد در روستای ییلاقی گل‌افشان با حضور جمعی از مسئولان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، صبح امروز در مراسم افتتاح این اقامتگاه بومگردی با اشاره به اینکه این واحدها در استان یزد رو به افزایش است و مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می گیرد، اظهار داشت: ایجاد واحدهای بومگردی فرصتی برای اشتغالزایی است که توسط بخش خصوصی ایجاد می شود.

محسن صادقیان با اشاره به اهمیت مقوله گردشگری در استان یزد بیان کرد: مسئولان استان نیز نگاه ویژه ای به این مقوله دارند و معتقدیم باید نرم‌افزار و برنامه گردشگری استان به نحوی تدوین شود که گفتمان واحدی در این حوزه بین لایه‌های مختلف مدیریتی استان ایجاد شود تا شاهد رونق مناسب بخش گردشگری استان باشیم.

ضرورت استفاده از مناطق ییلاقی در استان کویری یزد

معاون عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان به ویژه در منطقه ییلاقی گل‌افشان بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود مناطق ییلاقی در استان کویری یزد به بهترین نحو استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به ایده خوب ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، این صنعت را پاک و دارای ارزش افزوده و اشتغالزایی مناسب خواند.

محمدعلی طالبی بیان کرد: در صورت بهره‌گیری مناسب از این بخش می‌توانیم استفاده بهتری از ظرفیت‌های گردشگری که کمتر مورد توجه قرار گرفته، داشته باشیم.

اقامتگاه‌های بومگردی به منافع مشترک اهالی منطقه تبدیل می‌شوند

وی افزود: تلاش سرمایه‌گذاران این مسئولیت را بر دوش دولتمردان می‌گذارد که حداکثر مساعدت و همراهی را با آنها داشته باشند به ویژه در مورد آنهایی که می‌توانند موجب تحول اقتصادی و اجتماعی در منطقه نیز شوند.

طالبی با اشاره به پتانسیل این اقامتگاه‌های بومگردی برای تبدیل شدن به منافع مشترک بین اهالی منطقه بیان کرد: مشارکت اهالی در توسعه چنین فضاهایی ضمن رونق بخشی اقتصادی و اجتماعی به منطقه، مشارکت اجتماعی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مهر، در این مراسم احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای یزد، مهدی جمالی‌نژاد شهردار و غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد، فرماندار مهریز و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند.

این مجموعه با سرمایه گذاری محمد شکوهی و اعظم گلابگیریان در یک خانه باغ قدیمی به وسعت هزار متر مربع راه اندازی شده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

این اقامتگاه با معماری سنتی دارای اتاق‌های سنتی برای اقامت گردشگران، رستوران و کافی‌شاپ، آبشار مصنوعی و استخرهای آب است.

روستای گل‌افشان یکی از روستاهای ییلاقی شهرستان مهریز با جاذبه‌های طبیعی بسیار است که در ۲۲ کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است.

کد خبر 4400385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha