۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷

بایدها و نبایدهای وزیر جدید؛(۸)

بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اولویت اصلی وزارت رفاه

بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اولویت اصلی وزارت رفاه

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در اولویت برنامه‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اولویت برنامه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر صندوقهای بازنشستگی با مشکلاتی مواجه هستند که قصد داریم با برنامه ریزی‌هایی در جهت عبور از این مشکلات اقدام کنیم.

وی گفت: در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری هستند به همین دلیل بهبود وضعیت این صندوق ها تاثیر مثبتی بر عملکرد صندوق ها و رسیدگی و ارائه خدمات به جامعه هدف خواهد داشت.

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به خروج از بنگاه داری اشاره کرد و گفت: قصد داریم زمینه سهام داری بازنشستگان و کارگران را با واگذاری برخی از شرکتهای تحت پوشش این صندوقها در بورس فراهم کنیم و از این طریق سرمایه های این صندوقها و شرکتها که متعلق به کارگران و بازنشستگان است حفظ می شود.

وی افزود: برخی از شرکتهایی که در گذشته به تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی در ازای بدهی های دولت واگذار شده بود زیان ده و ورشکسته بوده اند به همین دلیل قصددایم با واگذاری این شرکتها تا حدودی از بحران مالی آنها جلوگیری کنیم.

بندپی گفت: هدف ما بهبود وضعیت زندگی بازنشستگان و معیشت این افراد است تا آنها دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

وی افزود: از دیگر برنامه های این وزارتخانه ،ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان است که برای این موضوع نیز برنامه هایی در دستور کار داریم.

کد خبر 4403377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha