۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹

استاندار کرمانشاه تاکید کرد

احیای واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانکها به هر روش ممکن

احیای واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانکها به هر روش ممکن

کرمانشاه_استاندار کرمانشاه گفت: واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک ها به هر روش ممکن باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تاکید بر فعال سازی واحدهای غیر فعال اظهار داشت: یکی از مصوبات اقتصاد مقاومتی احیاء واحدهای تملک شده توسط بانکهاست که برای این کار باید از هر روش ممکن از جمله استفاده از ظرفیت شرکتهای هلدینگی بهره ببریم.

وی افزود: در این راستا باید دستگاههای نظارتی از جمله بازرسی و دیوان محاسبات اداری بر بانک ها فشار وارد کنند تا نسبت به احیاء این ظرفیت های خوابیده اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از رویه بانک ها در عدم واگذاری پروژه ها گفت: بانک ها در این زمینه خوب کار نمی کنند این در حالیست است که با توجه به آمار بالای بیکاری در استان نباید بگذاریم این ظرفیت ها که می تواند اشتغال بالایی بدنبال داشته باشد راکد بماند.

وی از تکمیل پروژه علم و فناوری طی امسال خبر داد و اظهار داشت: تا پایان امسال نمای کل ساختمان و همچنین نمای میانی ۵ طبقه به اتمام خواهد رسید.

بازوند ادامه داد: در این خصوص ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات لازم است که ۷.۵ میلیارد آن توسط بودجه استان و مابقی از پارک علم و فناوری تامین خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه پارک علم و فناوری را ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارها در این خصوص پیشنهاد دادیم که می توانید از طریق فاینانس و دریافت تسهیلات اقدام کنید.

وی به طرح تقسیم بندی شهرستانهای سطح استان به چند منطقه اشاره کرد و بیان داشت: این کار جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی پیشنهاد خوبی است و نیازمند انتخاب یک معین در هر شهرستان است که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

بازوند به بحث بهبود وضعیت کسب و کار استان نیز اشاره ای داشت و افزود: بهبود وضعیت کسب و کار یکی از شاخص های مهم برای جذب سرمایع گذاران است که توانستیم این شاخص را از رتبه ۳۱ در سال ۹۱ به رتبه ۲۸ در بهار ۹۷ برسانیم.

وی گفت: امروز به دنبال راهکارهای عملیاتی برای وضعیت بهبود کسب و کار هستیم و باید در این راستا تمام مشکلات شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنیم.

کد خبر 4403393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha