۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۴۹

فرماندار پیشوا:

خودباوری شرط عبور از مشکلات کشور است

خودباوری شرط عبور از مشکلات کشور است

پیشوا- فرماندار پیشوا گفت: خودباوری شرط عبور از مشکلات کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی بعد از ظهر شنبه در نشست مشترکی با مسئولان هیئت های مذهبی، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان پیشوا با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) گفت: ما مسلمانان افتخار داریم که جزو ارادتمندان و معتقدین به امام حسین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم و در این ایام محرم و صفر به واسطه لطف الهی و توفیقاتی که نصیبمان می شود می توانیم ارادت و محبتمان را به ساحت مقدس این بزرگواران ابراز کنیم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا و انقلاب امام حسین(ع) است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران آمیخته با انقلاب عاشورایی حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ فلسفه عاشورا مبارزه با طاغوت و استکبار و فلسفه نهضت امام خمینی(ره) نیز رهایی ملت ایران از زیر جور و ظلم طاغوتیان بود که زمینه شکل گیری آن در سال 42 و در ایام عزاداری سالار شهیدان توسط مردم انقلابی پیشوا شکل گرفت.

فرماندار پیشوا با بیان این که عزاداری های مردم پیشوا زبانزد عام و خاص است، اظهار کرد: برپایی مراسم و برنامه های آیینی و مذهبی ما مسلمانان به دلیل حرمت و قداست خاص آن باید عاری از هرگونه تکلف و آلایش بوده و در جهت انجام عزاداری های دینی و اسلامی آنگونه که شایسته ائمه اطهار(ع) باشد، تلاش کنیم.

عباسی ادامه داد: برای آنچه به عنوان دین، فقه جعفری و مکتب تشیع به امانت در اختیار ما قرار گرفته، زحمات و رنج های طاقت فرسایی کشیده شده است و با مطالعه زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و تفکر در سیره زندگی آنها، این رنج و مشقت به وضوح دیده می شود و ما نیز باید با مجاهدت خود و بدون وارد شدن کوچکترین خلل، این امانت را به فرزندان و آیندگان خود سپرده و منتقل کنیم.

فرماندار پیشوا اضافه کرد: خداوند متعال، خود حافظ دین مبین اسلام است ولی در این راستا وظایف و تکالیفی نیز بر عهده ما نهاده شده که باید در جهت اجرای این تکالیف و در راستای وظایف شرعی و دینی خود، تلاش جدی داشته باشیم.

عباسی با بیان اینکه خرافات و بدعت ها یکی از آفات عزاداری هاست، اظهار کرد: علما، روحانیون، مداحان، واعظان، سخنرانان و همه کسانی که به نوعی می توانند کمک رسان باشند باید در جهت روشنگری مردم تلاش کنند تا خللی به عزاداری های امام حسین(ع) وارد نشود.

کد خبر 4403891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha