۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند:

تذکر لسانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود/فعالیت ۱۲۰ مداح در نهاوند

تذکر لسانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود/فعالیت ۱۲۰ مداح در نهاوند

نهاوند - رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: تذکر لسانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی محبی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با رابطان امر به معروف هیئات مذهبی نهاوند در سخنانی بی‌تفاوت نبودن مسلمانان نسبت به مسائل اجتماعی را ویژگی برجسته‌ شیعیان برشمرد و افزود: مسلمان در قبال جان، مال و آبروی یکدیگر بی‌تفاوت نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تذکر لسانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از محورهای اصلی آموزه‌های دینی است که باید برای سلامتی جامعه اجرا شود.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به اینکه تذکر لسانی باید با صمیمت و آرامش همراه باشد، بیان کرد: گفتمان‌ امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم با موضوع قیام عاشورا برگزار شود.

وی بابیان اینکه باید به مقوله امر به معروف و نهی از منکر نگاه ویژه داشت چراکه این فریضه از پیچیدگی‌ها و ظرافت خاصی برخوردار است، گفت: باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مقوله نتیجه‌گیری و اثربخشی مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید آموزش‌های لازم به آمران به معروف و ناهیان از منکر داده شود تا با آگاهی بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند نیز گفت: سلسله جلسات گفتمانی با موضوع سبک زندگی عاشورایی در مساجد شهرستان نهاوند درحال برگزاری است.

علی ترکاشوند عنوان کرد: اگر به حادثه عاشورا تنها به‌عنوان رخدادی تاریخی نگریسته شود، سبک زندگی خاصی از آن استخراج نخواهد شد، اما به تعبیر برخی بزرگان، عاشورا و کربلا یک حادثه نیست و یک فرهنگ است و این فرهنگ قابلیت ارائه سبک زندگی خاصی را برای بشریت دارد.

وی گفت: برگزاری گفتمان های دینی در مساجد نهاوند با همکاری ۱۸۰ نفر از مبلغین و مبلغات بومی، طرح هجرت و خود استقرار و همچنین روحانیونی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سطح مساجد نهاوند درحال برگزاری است.

کارشناس دیگر تبلیغات اسلامی نهاوند نیز از فعالیت ۱۲۰ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به مناسبت ماه محرم سال جاری در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.

حبیب سلگی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی های به عمل آمده در ماه محرم سال جاری ترتیبی داده شد که در مراسم عزاداری محرم سراسر شهرستان از وجود مداحان وشاعران آیینی بومی استفاده شود.

وی افزود: هم اکنون در شهر و روستاهای این شهرستان بالغ بر ۲۴۵ هیئت مذهبی مشغول فعالیت هستند که طبق بررسی های به عمل آمده بیش از۱۲۰ مداح اهل بیت(ع) در این هیئات به مداحی و نوحه خوانی می پردازند.

سلگی افزود: تمامی مداحان فعال این شهرستان با ثبت نام در سامانه طوبی کدر رهگیری و کارت شناسایی دریافت کرده اند.

کد خبر 4404685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha