۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۱۳

رئیس شورای اسلامی استان کرمان:

مسجد صاحب الزمان (عج) هرمزآباد ثبت ملی شد

مسجد صاحب الزمان (عج) هرمزآباد ثبت ملی شد

رفسنجان - رئیس شورای اسلامی استان کرمان از ثبت ملی مسجد تاریخی صاحب الزمان (عج) هرمزآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی هاشمیان عصر جمعه در آیین چهارمین سالگرد ثبت ملی آیین جوش‌زنی ایران(هرمزآباد) در مسجد قدیم(صاحب الزمان) هرمزآباد گفت: عمده حرکات واقعه عاشورا و امام حسین (ع) برای این است که فهم مردم را از واقعیت دینی بالا ببرد.

وی با قدردانی از کسانی که در رویداد ثبت ملی مسجد صاحب الزمان (عج) هرمزآباد دخیل بودند، اظهار داشت: امیدوارم این حرکت باعث خیرات و برکات زیادی برای این روستا شود.

وی در ادامه بیان کرد: اگر جامعه دچار جهل شود برای امام و مسلمانان دشواری زیادی به وجود می آورد و امام حسین(ع) در پی برداشتن جهل از کسانی بود که ژست دین گرفته بودند.

رئیس شورای اسلامی استان کرمان یادآور شد: عمده حرکات عاشورا و امام حسین (ع) برای این است که فهم مردم را از واقعیت دینی بالا ببرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان عنوان کرد: اگر کسی ژست دینی گرفت و رفتار اسلامی نداشت فریب نخوریم و نپذیریم که او اسلامی است و باید امروز نیز چشم و گوش ما باز باشد.

هاشمیان تأکید کرد: ما باید سعی کنیم در رفتار، گفتار و کردار کاری نکنیم که اعتقادات افراد خدشه دار شود و در تاریخ موردی نیست که پیامبر (ص) یا امامان (ع) به کسی که به آنها توهین می کردند بی احترامی کرده باشند.

وی گفت: خشم انبیاء و ائمه (ع) نسبت به کسانی شعله ور می شد که مدعی اسلام و دین بودند اما انحراف ایجاد می کردند.

کد خبر 4408410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha