۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۱۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

سبک زندگی حسینی به نسل های آینده منتقل شود

سبک زندگی حسینی به نسل های آینده منتقل شود

رفسنجان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: وظیفه داریم حسینی زندگی‌کردن را به نسل‌های آینده بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علیزاده عصر جمعه در آیین چهارمین سالگرد ثبت ملی آیین جوش‌زنی ایران (هرمزآباد) در مسجد قدیم (صاحب الزمان) هرمزآباد با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: همت مردم این روستا زبانزد است و از کسانی که در زمینه ثبت ملی آیین جوش‌زنی این روستا تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) کاری کردند که ما ملت و بلکه دنیا مدیون آن امام عزیز هستیم، افزود: خونی که سال ۶۱ قمری بی گناه به زمین ریخته شد بعد از هزار و ۴۰۰ سال هر روز بیداری و آگاهی بیشتری در مردم رقم می‌زند.

وی عنوان کرد: همه مردم دنیا به ویژه ملت ایران به زبان و سنتی این ایام را زنده نگه می‌دارند و نام و یاد اباعبدالله‌الحسین (ع) را جاری و ساری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد: آیینی را مشابه آیین‌های مرتبط با امام حسین (ع) که این همه تأثیرگذار باشد و هر سال پرفروغ‌تر باشد، نداریم.

علیزاده ابراز داشت: امام حسین (ع) الگوی تمام و کمال ما مردم است شخصیت بزرگواری که هر چه داریم از ایشان است ما درس آزادگی، ایثار، شهادت و گذشت و خانواده‌داری و احترام به فرزند را از آن امام همام آموختیم.

وی خاطرنشان کرد: ما که خودمان را شیعه امام حسین (ع) می ‌دانیم خوب است که سبک زندگی‌مان بر اساس سبک زندگی ائمه‌اطهار (ع) و آن حضرت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این مطلب که اگر امروز تلاش می‌کنیم به هر روش و شیوه نام امام حسین (ع) را زنده نگه داریم در واقع زنده‌نگه‌داشتن سبک زندگی ایشان است، تصریح کرد: اگر امروز با تمام همت در مقابل اجانب ایستادیم و لحظه‌ای از آرمان‌های انقلاب‌مان عقب‌نشینی نمی‌کنیم به تأسی از امام حسین (ع) است که زیر بار ذلت نرفتند.

علیزاده بیان کرد: امروز اگر همه حول محور رهبری گرد آمده‌ایم به خاطر تمسک به ولایت و رهبری است برای اینکه همه در پیشبرد اهداف نظام پیش برویم باید حول محور ولایت حرکت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه با تمام وجود آن‌چه متعلق به تاسوعا و عاشوراست با هر زبان و هر وسیله‌ای زنده نگه داریم و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، تصریح کرد: آنچه امروز بعد از هزار و ۴۰۰ سال به ما منتقل شده از نسل‌های گذشته سینه به سینه بوده و ما وظیفه داریم حسینی زندگی‌کردن را به نسل‌های خودمان بیاموزیم.

کد خبر 4408420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha