۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶

ولایتی تاکید کرد؛

حکم ریاست طهرانچی به زودی ابلاغ می شود

حکم ریاست طهرانچی به زودی ابلاغ می شود

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: حکم ریاست سرپرست این دانشگاه به زودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، علی اکبر ولایتی در حاشیه بازید هیات چینی گفت: صدور حکم ریاست محمد مهدی طهرانچی سرپرست فعلی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و از طریق این نهاد ابلاغ می شود.

وی افزود:  در این جلسه قرار شد با راه‌اندازی مرکز مطالعات مشترکی که در تهران و پکن اجرایی می‌شود تبادل نظر دو کشور انجام شود. 

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد تاکید کرد: در این راستا موضوعات تبادل دانشجو و استاد نیز پیگیری خواهد شد. 

ولایتی خاطرنشان کرد: محدودیت‌ها و مشکلاتی که کشورهای غربی با ایران ایجاد می‌کنند با ملاقات‌های علمی و آموزشی که بین ایران، چین و روسیه صورت می‌گیرد و توسعه روابط علمی و فناوری بین دانشگاه‌های ایرانی و خارجی این محدودیت‌ها را رفع کنیم.

ولایتی تصریح کرد: قرار شد که هیأت ایرانی ظرف یک ماه آینده به پکن سفر کرده و مرکز مطالعاتی که مد نظر است را تشکیل دهیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چین جزء پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه علم و تکنولوژی دنیا محسوب می‌شود که روابط استراتژیکی هم با ایران دارد بنابراین می‌کوشیم در دیپلماسی نگاه به شرق پیشرفت خود را با سرعت بیشتری ادامه دهیم و محدودیت‌ها و تحریم‌های در این حوزه را از بین ببریم لذا تبادلات و مذاکرات علمی و فناوری و آموزشی در این بخش بسیار مهم است.

ولایتی اظهار داشت: دشمن مشترک ایران و چین به طور آمریکاست ضمن اینکه آمریکا به دلیل زیاده‌خواهی خود هر کشوری که مخالفش باشد را با توسل به رئیس جمهور بی‌عقلش یعنی ترامپ، تحریم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه این تحریم‌ها منجر به منزوی شدن واشنگتن خواهد شد بنابراین در سازمان ملل همه کشورها به اظهارات رئیس جمهور آمریکا خندیدند.

رئیس هیأات مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آمریکا نمی‌خواهد در غرب آسیا کشوری به نام ایران و در شرق آن کشور قدرتمندی مانند چین حضور داشته باشد در حالیکه تهران و پکن براساس توانمندی‌های خود مانع از تخریب استقلالشان می‌شوند.

وی اظهار داشت: نتانیاهو فردی مجنون و حاکم در کشوری غاصب است. 

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد:  نفرین فلسطینی‌ها باعث شده که نتانیاهو در آنجا حاکم باشد و وقتی او در سازمان ملل حرف‌هایی مانند حرف اخیر و همچنین نقاشی‌هایی را نشان می‌دهد همه دنیا به حرف‌های وی می‌خندند لذا این اظهارات وی نامأنوس بوده که کسی به آن توجهی نمی‌کند و ارزش پاسخ دادن هم ندارد.

کد خبر 4416036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha