۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۸:۴۳

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان کرد:

برگزاری مراسم اربعین حسینی به صورت متمرکز در مسجد جوانان نهاوند

برگزاری مراسم اربعین حسینی به صورت متمرکز در مسجد جوانان نهاوند

نهاوند - رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: امسال مراسم اصلی عزاداری روز اربعین در نهاوند با اجتماع متمرکز هئیت‌های مذهبی از مقابل مسجد جوانان(شهید حیدری) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی محبی عصر سه شنبه در نشست شورای هیئات مذهبی شهرستان نهاوند گفت: مراسم ایام محرم با حضور و مشارکت ۸۰ هیئت مذهبی فعال شهرستان نهاوند برگزار شد که برنامه ریزی ها برای روز اربعین حسینی نیز انجام شده است.

حجت‌الاسلام محبی با اشاره به مشارکت خوب مردم نهاوند و حضور در مراسم و برنامه های فرهنگی و دینی افزود: برنامه های متمرکزی در مساجد و حسینیه ها و هیئات مذهبی شهرستان نهاوند در شب و روز اربعین حسینی (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ واقعه ای همانند کربلا، فرهنگ عمومی مردم را تحت تاثیر قرار نداده است، گفت: فرهنگ عاشورا خون تمامی محبان را به جوش می آورد به همین دلیل شیعیان اربعین را همانند تاسوعا و عاشورا پرشور برگزار می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند برگزاری جلسات گفتمان دینی، قرائت زیارتنامه اربعین، حرکت دستجات سینه زنی در شهر نهاوند و شهرهای گیان، برزول و فیروزان، سخنرانی و نوحه سرایی خطیبان درمساجد و سرکشی هیئات مذهبی را ازجمله برنامه هایی عنوان کرد که توسط اداره تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محبی گفت: اعزام مبلغ به مساجد و هیئات مذهبی، برگزاری گفتمان دینی امر به معروف و نهی ازمنکر در مدارس و سخنرانی و روضه خوانی درمساجد از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در ایام اربعین است.

وی یادآوری کرد: مراسم اصلی عزاداری روز اربعین شهر نهاوند، با اجتماع هئیت های عزادار از مقابل مسجد جوانان(شهید حیدری) به صورت دستجات سینه زنی و زنجیر زنی شروع و تا مصلی نماز جمعه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4419348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha